Nytt år, nya möjligheter.

Som man säger varje år.
Jag har nu varit hemma med kidzen i en vecka.
Idag är jag heeeeeeeeeeeeeeeelt ensam.
Tänkte fixa å trixa, men jag "fastnar" så lätt vid saker och ting.
Även fast det inte finns nåt bra på tv så sitter jag där iallafall, även fast jag bara skulle kika internetbanken och ett recept så sitter jag här.
HAHA.
Vi har inget smör hemma så jag har inte ätit ngn vanlig frukost, blev typ ett kilo physalis, ett gäng klementiner och en punschrulle.
Yaaaay!
Jag gick ju upp när ica öppnade, varför inte bara traska ner och handla smör?
Hahaha...
Jag sa till min karl att det gjorde inget om han väckte mig imorse när han gick upp halv 5, hur ska jag annars rubba tillbaka dygnsrytmen liksom?
Och för säkerhets skull så ställde jag alarmet på sexhundra timmar.
Den här natten har varit outhärdlig!
Vaknat, somnat, vaknat, somnat -you know the drill.
Men det blev helt enkelt inte som jag ville. Låg och drog mig, halvvaken fram till kl 9.
Nu är jag uppe och klockan är över elva!
FUCK!
Jaja, har iallafall uträttat två ärenden, två telefonsamtal.
Chefen och bilförsäkringsmupparna. De tyckte att jag skulle betala en försäkring på en bil som jag har sålt!!????
Haha...
Som jag fick höra: Du har alltid otur med försäkringar, annso!
Yesyes.
Jag verkar ju va en sån här uppmärksamhetstörstande typ.
Och varje år gör jag någonting gigantiskt. Typ.
2011 köpte jag ett hus.
2010 köpte jag en sportbil och bjöd karln på en resa till Thailand.
2009 jobbade jag som ett svin <3
2008 tog jag en massa körkort, gjorde underverk och en roadtrip.
Ni förstår???
Vad händer 2012?
What's the next step?
Ptja, förutom det fetaste altanbygget ni någonsin kan drömma om! YEAAAAAAAAAAAAAAAAAHHHHH! ;)
...Tankarna flög iväg, hur FAN ska vi kunna ha en liten knodd med våra arbetstider? Nej det kommer aldrig att gå! Nej, att ens tänka tanken?
Nej, jag väntar gärna några år till tills det blir aktuellt. Då kanske även ett jobb-byte kommer upp på tapeten oxå...
Det har varit så mycket frost de senaste två dagarna så att det har sett ut som snö på backen, men nejnej.
Igår kväll var det någon plusgrad ute, och det snöade.
Halt på vägarna.
Så försvann skiten under natten!
NEJ, nu jävlar är jag less på att hoppas!
Julpyntet försvinner idag, jultallen vetifan, måste ta kort på den innan den hamnar i brasan så ni får se ;)
Vi ska hämta kidzen igen redan på tors eller fre, hrmm... Tur att jag ska jobba på lördag så jag får lite egentid.
Ja, alltså ärligt talat, två galna små änglar kan vara rätt frustrerande att ta hand om!
Med tanke på att de bara har varit i mitt liv i tre år, och jag har lite svårt att se vilken nivå de är på - jag liksom förväntar mig att de är på samma nivå som jag var i deras ålder, men jag har alltid varit mogen för min ålder, det går inte ihop typ.
JAJA.
Jag har rätt att säga sånt här sådetså!
Idag ska jag kika på lite hyllor till kidzens sovrum och garderobsinredning. Kanske måla lila prickar på den ilröda spisen bara för att djävlas.
Ska även handla maaaaawt, jag tror att jag tar en tur åt andra hållet för omväxlingens skull, Flen - här kommer jag! Haha... Jag garvar alltid när jag åker förbi kyrkan i Flen, på skylten står det såhär: Flens k:a
Hahahahaha................
Dålig humor ftw!
Nån som mer hade dålig humor var bröderna Fors på nyårsafton.
Jag lyckades få dem att ta en liten nubbe och efter det var deras humor lägre än golvet!
Alltså åååååååååååååååååh.....
Förresten så gjorde jag vääärsta nyårssuppén på nyårsaftonen, eller nästan. Blev nån rostbiffsliknande grej - fast jag hade sönder pajformen.
Världens godaste potatisgratäng - utan vitlök :O Hur kunde jag glömma den?????? ARGHHH!!
Baconlindad kycklingfilé och bearnaise gjord från grunden (och pås-bea för barnens skull).
Förrätten var en enkel räkröra på en bit macka.
Efterrätten var chokladmousse med vispgrädde och lite frukt och bär.
Sen hann jag med lite bakning, gräddtoppar som mer liknade kokostoppar med vit choklad. Och det blev snarare kluttar än toppar, så de fick ligga i muffinsformar för att man ska kunna äta dem lättare.
Haha..
Iste from scratch, som fördrink eller liknande till kidzen, samma fast spritsad till oss vuxna. (Vår blev lätt godare!) Och jag gjorde lite "frostat socker" på glaskanten som blev väldigt poppis bland de små damerna :)
Haha... Vad mer?
Tyckte att jag slavade i köket hela dagen!
Det märktes på karln min, han sköter diskmaskinen och det blev rekordmånga 5 maskiner på en dag!
HAHAHAHHHAHA
Ikväll blir det bakad potatis till middag. Jag har längtat efter att tjocka i mig räkröra 24/7 sen nyårsafton!!!
Galet :P
Det blir två youtubeklipp idag.
Två lite äldre låtar som jag har velat lägga in länge.
Yeyeye...
Det här är korns nya, jag diggar den som fan!
Liiiiiikeee!
Nu är det dags för mig att göra mina sysslor.
Pusshejs.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0