Skattefiffel

I skrivande stund så håller grannarna på att borra, men gör det STÖTVIS.
AAAAAAAAAARGHHHHHHHHHHHH!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Nu jävlar startar jag förstärkaren! JAG PALLAR INTE LYSSNA PÅ SKITEN!!!!!!!!!!!!

Jaja, fick nyss brev från skatteverket.
Ni vet ju att mina arbetsgivare inte har dragit tillräckligt med skatt genom åren.......
Fem jävla tusen svenska kronor landade summan på som jag ska betala i år.
Det var ju bättre än ja hade hoppats på, jag trodde att det skulle bli tiotusen.
Jag tänker vända på vartenda korvöre och hoppas på att jag kan dra av MYCKET för resor till å från jobbet.

BAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAJS!!!!!!!!!!!!!!

Pojkvännen var nyss hem och hämtade lite käk, vi jämförde våra löner från förra året *tihihihi*
Vi vet ju att jag tjänar mer än honom, men ja hade endast tjänat 40.000kr mer än han! Det är faktiskt inte så mycket ändå. Som det känns. Som jag jobbade som ett svin i början av förra året också så trodde jag att den slutliga summan skulle vara mycket högre... Men det är väl så att det kändes som att jag tjänade mycket eftersom de gav fan i att dra skatt helt enkelt...

Mnja. D verkade vara på bra humör iallafall. Det är nog bara jag som förvärrar allting.
Som vanligt.
Varför har jag höga förväntningar igen? =(
Nu ska jag ta en tur till affärn sen till Solna på utbildning och sen Hötorget på scoutmöte.
FYI - jag tänker klämma mig i mina arbetsbyxor som jag bar för ca ett år sedan.

Pussiljumsken.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0