Otipp.

Jag hade aldrig en tanke ens på att åka kommunalt till utbildningen i solna. Nejnej.
Eniro sa att det skulle ta 15min att köra dit.
När jag knappade in på gpsen sa den att det skulle ta 30min!
Jag blev som tokig och stämplade.
Sen fanns det typ inga parkeringar, eller jo en, som var smal som fan.
10 spänn i timmen, fine det kan man ju ta å punga ut...
Efter utbildningen for jag till max (typ det lättaste stället där man kan ställa bilen och få snabb mat.)
Kö dit och kö tillbaka till stan.
Så skulle jag hitta ett sånnadäringa parkeringshus. På gatorna fick bara boende stå, och jag har ju inget boendetillstånd i stan. Det fick bli ett garage på Odengatan. Tre korsningar ifrån Scoutlokalen.
ETTHUNDRATRETTIO riksdaler för att få stå där i 2,5 timme! :O
Alltså galet!
Det var i typ mina sista pengar den här månaden.
Mjaja.
Jag traskar till lokalen, och på Sveavägen hör jag en joppe som slöddrar: Boland! Du gick på boland, eller hur!?
Jag tittar upp och känner igen snubben, säger jafan, hur kände du igen mig?
Jag vet inte, jag var inne i min egna lilla värld. Men han frågade om jag höll på med fordon i stan, jag sa att jag kör lastbil här.
Han frågade om jag visste vars naturkompaniet låg, jag pekde och frågade vad fan han skulle göra där, berusad?
Han sa att han skulle till hard rock cafe som ligger mittemot ;P
Då sa jag, hälsa kockan från mig!

Fan va otippat alltså, att en gammal paralellklasskompis hade hittat till Sthlm för att kröka på en onsdag HAHA!
Han hade tejpat med eltejp på ölburken också, så att man inte såg vad det var för burk. Men det luktade ju långa vägar.
Och otippat att den snubben kände igen mig!???
Hahahahahaaaa......

Paketbil at posten zemorroooooooooooooooooooooooow ;D
Tydligen så har chaufförer och andra anställda på Postenåkerit tystnadsplikt, så allt jag har skrivit om åkerit/bolaget, det har ni glömt bort va? ;)
Eller vänta... Så kanske det var på DHL också... Jag minns fan inte...

Pusshejs.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0