Trött som en gnu.

Jag tror faaaaaaaaan inte att min trötthet och dåsighet har NÅNTING med min dygnsrytm/mat/träning/koffeinberoende att göra ALLS!
Jag tror att det är min arbetsplats!
That's it!
Alla jävla idioter som röker och luktar skunk gör att jag får ont i huvudet/migrän.
Att gå runt med migrän gör en inte särskilt glad. När jag inte är glad så sprids inga endorfiner, inga glada tankar = jag blir trött och dåsig.
Plus att arbetsmiljön är ganska dammig!
Face it, de veckor som jag är trött på är de veckor som jag mest är inne på terminalen och jobbar.
De veckor som jag är ute och kör typ hela tiden - är jag ju inte särskilt trött?

Alltså jag var sååååååååååååååååååååååååååååå pepp imorse på att fara till jobbet.
Jag hoppade upp ur sängen efter att klockan hade ringt i max 2 sekunder.
Tjoar och är asglad, så möts jag av en arbetskamrat som verkar bolma cigaretter (fan vet jag om det är nåt mer än bara nikotin i skiten! Det verkar på muppen att det är både olagliga växter och andra preparat i 'an...) konstant dagligen.
Nä, inte ett dugg kul.
Sen när jag ska starta lastbilen ser jag X antal silvertejpsbitar som inte ska vara där = nån har gjort fler hål i skåpet! (jag ogillar den här bolmande snubben så jag tänker väl att det är han som gjort skiten.)
Jag hoppar in i lastbilen och möts av ett rökmoln.
MYSIGT!
Samma sak här, de jag vet som brukar köra lastbilen är faktiskt duktiga på att röka utanför.
Så jag tror självklart att det är samma snubbe som har förpestat hytten.
Jag går runt och är såååå arg och tror att han är såååå respektlös.
Det är väl klart att man inte blir glad av sånt?!

Sen visade det sig att hålen hade någon annan gjort.
Och snubben kanske hade "råkat" luta sig in för att hämta något samtidigt som han hade en cig i handen.
Yeah right......
Jag har nog bestämt mig för att jag inte gillar den snubben.
Men KONSTIGT!
Jag får ju för fan huvudvärk så fort han är en meter nära mig!



Respekt.
Vad är det som gör att man får respekt för någon.
Är det samma sak som förtoende kanske?
Varför låter det bra att säga att man respekterar någon, vad gör man då?
Hur förlorar man respekt egentligen?
Respekt är ju inget man "kan ta på".
Det borde ju kunna liknas "att lita på".
Respektlöst, är det när någon gör något som man inte förväntats sig av personen?

En bekant till mig som kom hem från Thailand ungefär i samma veva som jag, hamnade under nålen 7 gånger där borta. Eller ptja, inte nålen utan bamboopinnen... Pfft...
När jag hörde förklaringarna till några av gaddarna kände jag att jag ville vända på klacken och bara gå därifrån.
Fan vad barnsligt, inte bara att göra 7 stycken (visserligen ganska små), spontant! Utan även för att göra dem när man är berusad!

Fast såsom du vill att andra ska vara mot dig, ska du vara mot dem.
Så jag försöker att hålla tankarna inom mig.



Helgen var dunder.
Jag åkte till Täby till syrrans kompis och vi hade tjejmiddag.
Sen drog jag vidare till Uppis och träffade lite vänner.
Några hade kalas och det var asmysigt att sitta å tjöta i evigheter =D
Sen hem till päronen och sova och umgås lite med dem.
Jag rev i lite gamla arkadspel och fick lite grejer från farfar och farmor.
Snart är hela min bil fylld med skit från Uppsala som jag inte pallar (vågar) ta in i lägenheten! :P
Fan, jag har ju klarat mig i snart ett år utan skiten, varför ska jag då spara massa jox?
Aja... Ungarna kan ju ha't å leka med...

Pfft..
Pusshejs..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0