smartfåååån

Jag hade något sjukt smart att skriva idag.
Men sjääälvklart så glömde jag bort det när jag kom på att jag skulle ta upp sidan och skriva ett inlägg :L
Så jag skriver nåt annat istället!
Idag.
Jag ... Nääe ... Jag trivs.
Varför skulle jag inte trivas?
Varken hemma eller på jobbet.
Hemma <3
Hemma i mitt hus, i Stjärnhov. "starfish!!!!!!!!!!!"
Hahaha....
Star-go-fish??
Hahahahhahaa.... sämst humor..
offtopic!
Okej jag tar det äända från början.
Förra veckan när jag tvättade lastbilen eller vad jag nu gjorde så gjorde jag en snabb översyn, som man gör varje dag. Men jag såg att något såg skumt ut med ena däcket. Ja, det såg ut att vara otroligt mycket tryck på högersidan än vänstersidan.
Letade efter en slägga i lastbilen, ringde chefen och bad honom komma förbi med en hammare/slägga och slå lite på däcken.
Inget svar.
Idag när jag skulle lossa bredvid en trottoar så råkade jag stå med höger bak-hjulpar (för att min bakaxel har 4 hjul, två på vardera sida) på trottoaren, svårt att förklara, men det var så pass dåligt med luft i det yttre däcket att jag stod på fälgkanten!
med det andra hjulet i luften!
Skit också, jag måste fixa det där idag!
Tänkte jag...
Hörde med arbetskamraterna, och det fick bli att fylla på luft på en däckverkstad.
Jag fick dödsdomen - punka!
Jag hade ca 3 bar i däcket, man ska ha 8!! (och man ska ha typ 2,6 i ett personbilshjul)
Killen sa: akta dig så att däcket inte sprängs! Och så fyllde han på till 4 bar.
Jag lyssnade vid hjulhuset och jag hörde hur det pös någonstans!
Shit vad läskigt!!!!
Här har jag kört flera mil med punka!!!!!!! 
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHHHHHHHHH!!!
Alltså när det gäller lastbilar så är allt typ farligt, hur lätt som helst kan ett lastbilsdäck sprängas, och då vill man inte vara i närheten. Varken för att få däckslamsor på sig eller trumhinnorna spräckta av smällen.
Nej, nu kanske jag överdriver.
Men när det gäller lastbilar så känner jag mig smått hjälplös när det gäller att meka.
Visst kan jag känna på slangar, lossa nipplar och öppna luckor... Men det är liiiite större och kraftigare grejer än jag klarar av!
BAAAAAAAAAAAAAJS
Back to the subject.
Jag ringde chefen, han var påväg att skicka en jourbil för han hade fått för sig att det var framhjulet!
"Jag vågar inte låta dig köra ända dit med punka!"
Naaaawe :) Men lite kan jag ändå om lastbilar! När det gäller framhjulet så äre fett mycket mer läskigt :P
Hallåå nu hade jag ju ett hjul till som kunde hjälpa mig ifall det var tokpunka =)
Ne så det fick bli att rulla för egen maskin ner till tunga gruppen.
Och lite kanske jag lyckades smöra för chefen, han ska nämligen tanka lastbilen och köra upp den till parkeringen igen innan jag ska ha den imorn!! =D
Woopwoop!

Jag sträckte precis på mig och kände nåt fladdrande i händerna - blomfan!
Kände i jorden - snustorr!
Stackarn =(
Jag har ju helt glömt bort mina gröna små vänner!!
Men ingen av dem ser brun ut än förutom aloe vera'n =/
Skumt, den som SKA klara av att vara utan vatten :S

Jag sa en riktigt smart, fin, bra sak, som kom ända från hjärtat till min sambo häromdagen.
"Du är min dagbok, älskling."
Lite djup i den kommentaren kanske? ;)

En sjuttonåring stötte på mig i lördags!
Hahhahahahaha..
Via lappar dessutom ;P
Haha....
Jag var på julhajk med upplandsslättens scoutdistrikt, som ledare.
Och vid julbordet så är det tradition att skriva saker på servetterna och skicka runt.
RÅ många skickade till den här killen och skämtade en massa. Och helt plötsligt fick jag en massa lappar av honom! Som det stod söta, inte oseriösa saker på!
Haha... Men det slutade med att han gullade med min scout som jag hade med mig dit, hela tiden ;)
Bäähäää
Avslutar detta skumma inlägg med en awesome "tagga ner"-låt.
Puss och godnatt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0