Tungpiercing.

Häromdagen tappade jag en kon till min hästsko i tragus. Andra på ett halvår!
Alltså jag har en piercing i flärpen i högerörat - tragus.
Och percingen är en hästsko med två koner. Typ som en öppen ring. Och för att hålla ringen på plats skruvar man på koner i ändarna...
Svårt att förklara......
Iallafall. Jag har aldrig haft problem med den piercingen, överhuvud taget! Aldrig har jag tappat kulor eller smycken!
Och då har jag ändå haft 3 i naveln, tungan och X antal i öronen. Alltså fler än jag har nu.
Lekte ett tag med det tredje hålet nerifrån i mitt vänstre öra, typ satt med en säkerhetsnål och gjorde hål. Hade ett smycke i i en vecka, tog ut det å lät växa igen, sen gjorde jag samma sak.
Nu var det längesen jag gjorde sådär. Sist på gymnasiet.
JAJA!
I Thailand så tappade jag ena kulan till piercingen i tragus, köpte mina fyra svarta hästskor med koner på.
I början av sommarn tappade jag en kon, och nu en till!
Så jag började fundera lite. Piercingsmycken e ju faktiskt ganska dyra...
Och att göra piercingarna också.
Men hur länge har jag haft den i tragus nu? Över fyra år iallafall. Jag gick i 8an eller 9an?
Till saken - jag funderar på att ta ut den och låta läka igen. Och låta vara! För jag insåg att den är på väg att vandra utåt. Hmm.. kroppen stöter ut piercingen närmaste väg och lämnar ett ärr efter sig.
Min första i naveln gjorde ju så, så jag hade sjukt mkt tur med mina två jag har nu!
Båda vandrade den första tiden (läketiden) Men har nu stannat!
Samma med tragus, den vandrade lite men stannade och nu har den börjat vandra igen!

Så, jag tog ur den en natt. Pillade och saknade - satte i ett vanligt örhänge. Det kändes bra.
En dag senare tog jag ut den igen och nu FAN ska den få läka ihop!
Jag pillar hela tiden och saknar. Men nej. DICIPLIN!
Funderar även på att ta ut min tungpiercing. Riktig jävla separationsångest fan.
Det finns nog bara bra saker med att ta ut den, men ändå.
Jag tror att jag bara gjorde den för att jag ville testa på.
Men vafan!
Tungpiercingen gjorde jag strax efter studenten, så två år gammal är den nu då...
Det är nämligen så att jag har börjat känna en liten grop i tandköttet efter piercingen, men jag ska gå till en tandläkare och höra. Har birit av en tand, så måste ändå till nån form av tandläkare. Nångång. Vet att tandläkare hatar tungpiercingar, men min grop kanske inte är så farlig!
Äääsch.
När jag tog ut hästskom i tragus så körde jag bil samtidigt, och visste inte vars jag skulle lägga smycket för att inte tappa bort det - så jag hade det i munnen!
Trixade lite på läppen så det såg ut som att jag hade en läppiercing!
Å vilken känsla!
Jag tänkte seriöst: Fan! Jag vill ha mer metall i käften!
Det måste vara en bra jävla skum tanke. Men så var det!
Jag vill ha mer metall i käften. I form av piercingar.
Så kommer det inte bli dock!
Ptja, angående min tungpiercing... Jag har märkt att jag slår i tänderna med den ganska ofta - beror på att staven är för lång.
Och sen jag skaffade piercingen så har jag producerat mycket mer saliv än innan! OCH att jag slöddrar.
Kanske saliv + piercing = slöddrande.
Jag tycker faktiskt det är pinsamt när jag slöddrar. Fast jag pratar iallafall! Men det verkar som att folk inte tycker det är så intressant att lyssna på mig för att jag slöddrar... Så där har ni min största anledning att ta bort tungpiercingen.....
Den här låten är till min äldsta syster.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0