Vinterjacka & barn

Igår använde jag min vinterjacka för första gången på evigheter!
Självklart rotade jag i fickorna, man vet aldrig om man hittar något kul som tuggummi, pengar eller något man har saknat....
Jag hittade ett visitkort från han som intervjuade mig på mitt jobb!
WOW! Alltså har inte jag använt jackan på lite över sex månader!
Den satt super som vanligt.
Jag har alltid haft svårt att köpa jacka, att hitta en som passar mig. Har haft morsans regnjacka och flera tjocktröjor innan, och arbetskläder å sånt.
Jackor och skor är sånna kläder man "bara använder i ett år", skor det kan jag hålla med om. För efter ett års användande av vanliga skor så är de utslitna :P
Men jackor, alltså jag skiter i att ha en jacka som följer modet. Den jag har nu passar mig och jag gillar den, varför ska jag slänga den/hänga undan den och köpa en ny för en tusenlapp?
Känns riktigt dumt.
Jag tror att jag har haft min nuvarande jacka i snart två år....

Barn...
Jag tror att jag vill ha egna barn faktiskt.
Idag kom arbetskamraten som är pappaledig för första gången på jättelänge, förbi jobbet. Han hade så tråkigt hemma och dottern på 1år ville ut o se saker.
Jag kände mig lite illa till mods, eller hur ska man säga...
Se den snubben i civila kläder, med en barnvagn, med en supersöt liten tös.
Tanken på att DEN snubben åker kommunalt med barnvagn! Otroligt!
Jag trodde inte att killar vågade sånt :P
Lite små-besviken blev jag kanske, varken dottern eller han såg ut som jag hade föreställt mig. Han har visat massvis av bilder och filmer på dottern när hon har gjort bus =)
Aja.
Grejen jag tänkte komma fram till var att han tog upp henne ur vagnen, vi stod å pratade, hon kikade konstant på mig och sträckte ut armen mot mig, i höjd med ansiktet.
"heej tjejen, vill du ha mina glasögon?"
Barn brukar väl gilla att leka med glasögon....
Pappan räckte fram henne som att jag skulle hålla, jag visste inte hur och fattade inte riktigt vad som hände. men så satt hon i min famn och tröck ifrån å ville INTE vara kvar :P
Mwhahahaha.....
Jag tyckte att det var sött med tanke på hur hon kollade efter mig när de gick iväg :P

Pusshejs.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0