jobb

Igår kom jag till jobbet fem i halv 5 på morgonen (natten!), transportplaneraren lös av lycka, eller så var det ett elakt flin... Hade en transportsedel i handen, ENDAST EN! Som var från gårdagen dessutom (alltså gårdagen igår inte idag.), han räckte den till mig och log skitbrett fortfarande.
Jag fattade inte vad han höll på med, tog den och kikade på kunden, tänkte: YEEEEEEEEEEEEEEEEEAAAS!!!!!
Jag skulle få köra till Finnfellow i Kapellskär med en halvpall mjölk!
DET är ett wonderful najs jobb, jag skämtar inte!
Så det blev att hämta min lastbil, lasta skiten och tuta å fara!
9,5 mil i min ensamhet, automatväxellåda och bandit rock i högtalarna.
Enkel resa.
Tillbakavägen var mindre rolig. Efter 1 mil såg jag att tanklampan började lysa. Ringde transport och frågade om vi hade nån bil som gick åt mitt håll som kanske hade ett tankkort, icke sa nicke.
Han sa: Kör ba! Tar det slut så får vi väl ringa bärgare! Inte ska du behöva lägga ut för diesel!
Två seunder senare ringer en annan från transport och säger lite tveksamt: duu, har du pluringer som du kan lägga ut? Bara så att du kommer hit tänkte jag...
Så det fick bli en svängom på macken i Rimbo, där jag brukar stanna på tillbakavägen från Kapellskär.

Förra veckan hade vi fått in en kille från mitt bemanningsföretag, skitmysig snubbe runt 30 bast, blyg som fan. Hade en stickad/fleeze/jagvetinte-mössa som stod rakt upp på huvudet, typ som en teletubbies. Mössa och en pinne.
Aja.
Han fixade tydligen inte tempot så det blev bara en vecka för honom.
Denna veckan fick vi in en ny snubbe som skulle testa samma jobb.
Om jag säger Stig-Helmer i Sällskapsresan, så vet ni exakt hur den här nissen ser ut :)
Mitt företag heter ju Svea Support och vilken jävla konversation jag hade med en av killarna som jobbar kväll.

Han: Har ni fått en ny från Svea hovrätt nu eller?
Jag: Ja, hur många Stig-Helmer har vi på svea egentligen?
Han vek sig av skratt! Jag med! Ojojojoj vad båda träffade mitt i prick där! xD

Det hade ju varit grymt kul å se en brud försöka sig på den platsen istället för nån skum stig-helmer-wannabe, Serveras "grej" var att bara ta in tjejer från mitt företag, men det sket sig när jag var den sista ;)
Jag har haft grym tur med min arbetsposition? hur säger man? Hade jag fått aspirera på den platsen som stighelmernissarna, så hade jag klarat mig sämre än dem.... Sjukt tufft att få ett eget område när man knappt hittar i stan.
Vad jag har hört av dem så låter det faktiskt riktigt najs att köra på Arla. Tyngre grejer, men färre och lättare stopp. Jag blir mer intresserad av å jobba extra där.

Jag lagade fett naizzzzzzzzzzzzzzz mat idag.
Köpte en låda fläskkarrenåntingliknande utan ben på citygross igår.
Stekte på dem, tog det lugnt på fyran av vår sexgradiga stakhäll. Slängde i lite skivad, rå potatis och 3 vitlöksklyftor som var delade på 4.
Stekte allt i en å samma panna.
Serverades med en gnutta vit vitlökssås.
Yummie!
Inte överstekt och absolut definitivt genomstekt!
(Jag suger på att steka kött vanligtvis, men ibland är jag nog fan bäst på't!)
Imorn blir det pepparbiffar.
Appropå saker som jag tar efter från min sambo...
Jag har börjat kika på CSI, CIS, Bones och andra rättspsykiatriska tvserier, som fan. Jag gillade inte dem innan. Men nu. Jämt på tv. Bajs. Fast det går inte att kolla på om man inte har sett början.

Nu svamlar jag.
Pusshejs.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0