Familj.

Konversation mellan mig och två karlar idag på lunchen:
Karl1 till karl2: Du snackar fan bara om brudar eller bilar!
Jag till karl1: hur många av våra chaufförer snackar inte endast om brudar och bilar när du är i närheten?
Karl1 till båda: Fan vad jag känner mig gammal...
Jag till karl1: du är bara 2 år äldre än karl2?!?!?!
Karl1: ja men alltså ni pratar om så unga saker!

Det där fick mig att tänka till lite.. På allt möjligt..
Är jag jämlik en 28-åring?
Varför pratar JAG bara om brudar och bilar med de flesta av mina arbetskamrater?
Jag är ju inte en endaste procent lesbisk.
Familj... När vill jag ha min egna lilla familj? Jag känner att jag faktiskt kan styra det litegrann, till en viss del ja. Om jag skulle kunna styra det helt, när vill jag ha det då? När vill jag bli morsa? Vad för slags mamma vill jag bli? Kommer jag bli av med jobbet för att jag vill bli gravid?
Kommer vi att hitta ett place som ser ut som min drömlya?
Hur kommer JAG förändras efter mödraskapet?
:S

...Changing subject.
Jag får ett underligt sim-sug på vintern. Jag älskar att börja dagen med en simtur.
Vart fan har vi närmsta simhall? :S
Jag är jättedålig på att simma, ärligt. Orkar kanske 300-400m sen är jag helt slut. I en simhall så räcker det ju att simma en längd, vila ett par sekunder i kanten och fortsätta med nästa längd. Men jag gillar att simma trots det. Jag vill bli bättre.

Jag har svårt att "komma ihång" när det gäller allt.
Jag hoppas att thailandsresan blir en mini-vändpunkt för mig.
Man går ner i vikt av att vara i thailand. Maten är så fettsnål, eller jag vet inte vad det är som gör att man går ner i vikt.
Men jag ska iallafall försöka hålla träningen uppe, jogga varje morgon?
Och när jag kommer hem till kalla sverige, ställer mig på vågen och ser att jag har gått ner hälften (eller mer!) av det som jag har gått upp sedan jag flyttade hit, så kommer jag ha ett fullbordat recept för att komma igång.
Jag längtar.
TIlls dess så tar jag det lugnt på gymmet en gång i veckan tills min fittfuckhorförkylning är borta igen.

Seinfeld.
Varje gång jag hör signaturmelodin till Seinfeld så får jag rysningar, nostalgitripp till truckjobbet på Dhl <3
Kikade alltid på Seinfeld när vi åt lunch mitt i natten. Och Cheers. Skumt att vi hade kanal 1,2 och 6 :S Men fett naaaaaaaajs!

Jag vill inte inse att det snart är dags att parkera Hondan för vintern och nöja sig med något as till vinterhäck.
Jag tänker pimpa vinterhäcken såååå oseriöst så det finns inte! Billigt pimp som ALLA fjortisar har :D
Fluffig rattmuff är ett måste!
Fast jag får försöka att inte fästa  mig för mycket vid den eftersom de LÄR hamna på skroten eller säljas vidare i vår. Aldrig i livet att jag ska äga 2 bilar i sommar.
Eller... Nej.... Inte i sommar.. Det är jag och bebis som gäller <3

Pusshejs.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0