Vi behöver negativa saker för att kunna se de positiva.

Har haft en underbar helg hos min syster ute på Lidingö.
Vi har lagat mat, bakat, spelat tv-spel, och jag fick vara soccermum när hon var på fotbollsmatch :*
Någon sade: det är fan bara fyra veckor kvar till julafton!
Och jag insåg, dock sent efter, att jag har bara tre ynka veckor kvar tills min semester, en riktig jävla semester!
WOW! TRE VECKOR!
Jag ska ge ALLT JAG HAR!
Så att jag sen kan pusta ut och ta igen mig sjukt mycket på semestern (jag vill säga lovet! haha!)

Den här helgen har ändrat mig sjukt mycket.
Jag har trollat en jeeeefla massa ;)
Trolleritrick 1: Jag skrev ju något kryptiskt härsenast om några tankar... Jag SKET i de tankarna, jag ignorerade dem och gjorde precis tvärt om - nu är tankarna borta ^^
Trolleritrick 2: Jag rensade min garderob.
Poff så fick ungarna lite fler kläder, jag fick en "renare" och "mindre" garderob plus att jag kom en bit på vägen till att acceptera mig för hur jag ser ut idag.
Om jag har kläder som är för små, som jag bar för mindre än ett år sedan, liggandes i garderoben så kommer jag ju bara vilja sträva efter att kunna ha dem på mig igen = jag får en konstig självbild.
Jag måste kunna förstå att alla växer, på en längd eller en annan. Om jag hade samma storlek från årskurs 6 till andra ring, behöver inte det betyda att jag har den storleken livet ut.
(Jag kommer dock försöka få mig att bli mindre, men jag tror att jag byter ut fettet mot muskler så det kommer nog aldrig hända...)

Jag kände ett smått shopping-sug imorse, fan vilket bra sett att få bort det! Rensa garderoben!
Jag fick ju testa kläder om jag inte har haft på mig på evigheter, och mixa å matcha, visade några för sambon för ett andra utlåtande.
=)

Som grädden på moset (säger man verkligen så?), så har jag en köttfärslimpa i ugnen.
Med lite tips från coachen och mycket hopp så ska det kanske smaka gott :P
I can't wait ^^


Pusshejs.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0