Femtontusenämnen

Jag kom på femtontusen bra/intressanta saker jag kunde skriva om.
Insåg att ni vill nog minst lika lite som jag, läsa om att jag är trött som en gris och knappt kan hålla ögonen öppna...

Fan va status att kunna skriva på sitt CV/meritlista att man har varit jultomte!
Fatta vad snäll man måste vara!
Och mysig och snäll och snäll.
Det skulle vara grymt coolt om det fanns jobb som jultomte..
Att köra en lastbilssläde som var röd med renar på och dela ut en massa julklappar.
Awesome!
Fast jag skulle ju då vela vara tomtegumman som körde lastbilssläden så att tomten fick kasta iväg alla klappar till barnen ^^
Tänk er cola-reklamen med jättelastbilen och jultomten. Mixa. Lastbilssläde.

Men mest awesome just nu måste fan vara mina arbetskamrater.

Jag är lyckligt lottad med att ganska sällan ha lingonveckan (pga p-staven!) (för mig heter det snarare lingondagen! Bli avis alla tjejer därute! ;)
Och när jag väl har den så märker kollegorna underligt nog det på en gång.
Syns det SÅ bra? Är jag SÅ grinig? Skiftar jag humör SÅ värst?
När jag gick och flyttade på lite burar vid lunch kom en chaufför fram till mig och sa: Du såg lite grinig ut imorse, så jag tänkte att det var bäst å vara tyst.
Vadå göööörgulligt?
Sen satt jag på lunchen och pratade om kvinnors konstigheter med två gubbar (hihi).
Den ene: Det är lite intressant att du som tjej, har samma åsikter som vi killar om kvinnor.
Jag om någon lär väl veta hur det är att vara kvinna? Pfft :P
När jag försökte påpeka killars konstigheter så fick jag bara till svar: Det känns som att jag sitter hemma vid köksbordet med frugan!
Nähääääääääää????!?!?!??!?!??!!!!

Okej, det där kanske inte heller var så intressant att läsa.
Men vad är intressant då?
Jag gör ju aldrig något skoj som jag kan skriva om.
Alla mina planer går ju jämt åt helvete å vad är kvar då?
Jo klagomål.

Imorn far en av trucknissarna på semester.
Han kommer hem när jag och D far iväg typ.
Så det sista jag sa till honom var: Nu ses vi inte förrns i slutet på Januari!
Scary.... Januari... Det är ju evigheter dit!
Och när januari väl är här så har jag snart jobbat på en å samma arbetsplats i ett år! Hurraaaaay to me :)
Å tänk om trucknissen eller jag dör på semestern? Då ses vi ju liksom ALDRIG igen!
Aaaaaaaaaaaaaah!!!

År 2010 är värsta babyboom-året. Det har jag sagt innan.
En annan arbetskamrat fick en liten dotter inatt (=

Det är nästan så att det har fötts fler barn i min närhet i år, än det har dött folk. Det är bra.

Det ringde precis en kille som ville ställa lite frågor i en undersökning.
Fine, har man tid så kan man väl vara med i sånt!?
Denna handlade om radiostationer.
Konstigt nog så var inte jag med i deras målgrupp, så samtalet blev kort.
Varför är jag ALDRIG med i nån telefonundersökningstjosans målgrupp?
Kanske för att alla jämt klagar på att jag inte kan prata i telefon/är jobbig att prata med i telefon
och de vill lägga på fort ;)



Pusshejs.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0