Fuck karma, cuz' I'm awsome

Jag måste börja me å säga att trafiklysen, ni vet sånna med tre färger, grön, gul och röd ;)
De är karma!
Har man kört för fort innan ett lyse så får man rött. Men kör man i laglig hastighet/ 5km/h under så få rman grönt :)
Aaanej arbetsskadad var det ja. Jag vet att trafiklysen inte funkar så, men i min vääärld ;P

Jag har fan fortfarande hakan i golvet från en grej på jobbet.
SHIT alltså!
Vars fan ska jag börja?
Jo, jag fick en körning med lite vaniljsås till en restaurang/fik som heter Mocco. (MOKKO!)
Jag går rätt in i köket och kocken säger att det är till fel Mocco, det finns två nämligen.
Jag skulle till det på andra sidan stan, jag ber om en snabb vägbeskrivning och tutar iväg dit.
De skulle inte heller ha vaniljjävlasåsen. De konstaterade att dem på den första Mocco skulle ha grejerna.
Pfft.
Jag ringde numret som stod på lappen och de sa att jag fick komma tillbaka så fick de ta emot de iallafall.
Men jag hade ju andra utkörningar så jag bad om att få komma strax innan de stängde (21:00) det gick bra.
Kvart över åtta landade jag utanför dem.
De bad om ursäkt, å när jag skulle fara frågade de om jag ville ha någonting, vadsomhelst, som ursäkt.
Ptja, en glass skulle sitta fint sa jag.
Då var det ju självklart så att de inte hade NÅGON glass alls, men de kunde slänga ihop en wok eller en kaka eller liknande.
Jag fick beslutsångest och sa: men... men.. vad finns det å välja på?
Alltså han verkligen tvingade på mig nånting kändes det som :P
"En sån där pajbit såg smaskens ut..."
"Vill du ha någonting att dricka till? Lite juice, en smoothie, en läsk?"
"Nejmen vad bortskämd jag känner mig, det kan jag ju inte ta emot!"
"Jo men kom igen, vad vill du ha?"
"Vad har ni för smaker på smoothiesarna?"
Så packade en tjej ihop en söt liten rosa påse med en pajbit och jag fick en juice OCH en smoothie. Sen sa hon att hon slängde ner lite bullar också.
FAN VILKEN LYCKA! >_<
Bullarna gav jag till grabbarna på terminalen så tog jag resten själv (=
Mumma!

Alltså fan vad dum jag kände mig, att ta emot så mycket grejer. Hade jag stått på andra sidan och KÖPT skiten så hade det säkert kostat över en hundring.

Det har hänt förr att kunderna har velat bjuda på fika å så, och jag har oftast tackat nej.
Kanske ska ändra på det ;)

En kund sa nästan till mig på skarpen att nästa gång jag levererade dit så skulle jag ta det LUGNT och ta en fika med dem.
Haha störtskönt alltså!



Pusshejs.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0