Tunnlar

Här i Sthlm har vi många tunnlar man kan behöva åka igenom om man vill dit man ska snabbt.
Jag avskyr dem!
Jag är handlingsberedd till 500% när jag kör in i en tunnel, 100m lång som 2000m lång.
Drar alltid upp fönsterrutor och taklucka, sitter jag i jobbilen brukar jag leta efter nyheterna strax innan för å höra ifall det blir nån olycka.
Är grymt glad för att hastigheten brukar vara ganska hög om det är kö.
Alltså om det går 30km/h = kö så kan man köra i 70km/h just i tunneln. Så man kommer ut ur den fort.
Allt snack om att avgaserna är jättefarliga och körkortsteorin om hur man ska bete sig om det blir en brand i en tunnel eller så har nog fått mig till denna tunnelfobin.
Och jag håller alltid stenkoll på vars utgångarna är och vilket nummer den senaste hade.

Plus att gpserna lackar ur mitt i dem :P
Eju inte så kul när man missar den avfarten man skulle ut på (=

Pusshejs.

P.s Låten jag la upp igår blev fel, min pojkvän kollade på tv å jag ville inte spela videon för å lyssna om det vart rätt, här kommer den jag ville lägga upp :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0