Syskon

Jag kom å tänka på ett jättegammalt foto på mig, mina syskon och deras respektive för ganska många år sedan.
Det var innan min äldsta systers första son, och min äldsta brors knodd låg i magen då (oj vad konstigt, knodd, hon är ju jättestor nu!)
Iallafall, och jag konstaterade att mina syskon är skitcoola, de måste vara världens bästa syskon.
Alla 4 gör/har gjort så mycket bra för samhället/staten.
När jag tänker efter så jobbar/jobbade mina syskon med saker som gör att vardagen funkar, att vårt samhälle funkar.
Jag vill också vara lika cool och jobba med något stort.
Alltså visst, det kanske är en insats att köra ut mat och restaurangvaror. Annars får ju inte skolor sin mat, människor kan inte äta sin lunch ute eller lyxa till det med en middag på restaurang.
Men det räcker inte för att mäta mig med mina syskon...
Ta min äldsta bror tex (han är mest extrem), han har jobbat som brandman, lärare, flygplanstekniker och det är alla jätteviktiga jobb.
Hmmmpfh.
Jag måste ju ändå vara lite cool som har så coola syskon. (=



Pusshejs

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0