Koffein

Jag funderade lite på det där med att vara beroende av koffein.
Många är kanske beroende av kaffe, med koffein i.
Folk kan vara beroende av ciggaretter, kanske inte koffein i dem men ändå?
Beroende av energidryck.
Red bull, power king, hustler, monster, you name it.
Beroende av cola!
Jag skulle kanske inte se mig som beroende av energidryck, fast kanske lite, jag skulle absolut inte ha några problem att sluta med det om man säger så!
När jag dricker det så blir jag pigg, ofta glad ifall jag är nere. Det kanske inte håller i sig så värst länge men det är en "puff", som gör att jag kan piggna till på egen hand efter en burk.
Börjar låta som en medicin tycker jag.....
Vet att det är mycket skriverier och snackeri om överdosering och man bör inte dricka energidryck om man inte har en varierad och normal kost etc.
Jag har inte märkt något negativt alls under dessa år som jag har druckit det.
Funderade lite på när jag blev introducerad för't och började dricka på allvar...
Allra första gången var väl i Thailand när jag fick Red bull som "medicin" tillsammans med nåt annat jox när jag hade bränt mig i solen.
Då gick jag i 8an? Eller kanske 9an...
Andra gången fick vi red bull sockerfri och någon vitamindryck med koffein i, när vi byggde upp jiingijamborii (ett scoutläger 2007? Iallafall sommaren mellan första och andra ring.
Där började jag dricka det tror jag. Är väl sen jag började jobba år 2008 som jag började dricka mängder av drycken och testa flera sorter.

Nu är grejen att jag är så sjukt trött på mornarna och det är knappt att jag inte kommer upp om jag vet att jag kommer äta/dricka något för att göra mig pigg. *I HATE early fucking mornings!*
Idag tex, jag snoozade och snoozade och vid ett skede fick jag tanken att jag kunde snooza tills fem minuter innan jag måste köra till jobbet, men då JÄVLAR måste jag gå upp, klä på mig, och köra till macken för att köpa en macka å en energidryck.
Skulle jag inte gjort det och bara tagit en macka typ, så skulle jag vara lika trött för det, piggheten skulle inte komma förrns jag kört flera mil, och vi vet ju hur farligt det är att köra bil trött?!
Alltså jag + energidryck = pigg och koncentrerad förare
Tills mackan börjat verka och det är lagom när koffeinet i läsken börjar avta?

Det här måste verkligen låta som ett beroende...
Men jag syftar på att jag har sömnsvårigheter och dricker koffeinläsk för att göra ett bra jobb?
Hmm dålig formulering, men det är så jag menar.
Och jag kan inte "gå över till" cola eller kaffe, det är inte samma sak.

När jag kan kontrollera min sömn = inte har sömnsvårigheter och hittar något annat jag lätt blir pigg av (typ mat eller att idrotta, men whattaheck)
DÅ ska jag sluta med energidricka.

Av nån anledning så kände jag att den här låten passade :S


*byter ämne*
Älskling har fått upp frosten på våra fönster nu, det blev jättefint =) Behövs bara lite andra gardiner så ser det wunderbart ut. Kanske ska rota fram julgardinerna? Eller sätta handdukar i krokarna? xD
Fick info om att min pappa tänker ta med sig min bäddsoffa till norra sthlm imorgon så ska vi åka dit å hämta den, det kommer bli skitbra i sovalkoven då!

Nån som vill ha en 200x160cm säng? Sängen står här, benen finns i uppsala.

*byter ämne*
Imorn ska jag till barnmorskan och ta ut min p-stav, jag är fett nervös.
En liten plastbit som har suttit i mig i snart tre år ska nu avlägsnas :(
Utan bedövning dessutom. Eller typ lokalbedövning? Hoppas jag får det...
Gillar inte att hon ska cutta i min arm alltså. Kan den inte sitta där under huden tills nån ska skala av min hud? Typ när jag dör?
Eller imorn kanske bara är ett möte så får jag komma tillbaka dit senare å ta bort den, nej jag vet inte.
Det ska bli skönt att sluta tidigare från jobbet iallafall.
FÖr då går morgondagen snabbt, och sen är det bara en liten fredag kvar med full fart. Sen är det slut på helvetesjävladagpassen. No offence till arbetskamraterna eller själva arbetet. Det är bara tiderna på dygnet som jag hatar så fruktansvärt mycket.
Fredag blir det att handla å baka sockerkaka efter jobbet så blir det tårtbak med barnen på kvällen.
Myyyyysigt :)

Pusshejs.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0