Fredag

Totalt jävla sanslös dag.
Jag HATAR att "slussa" alltså att köra i slussen, det går väl an när jag ska dit som står på skyltarna, men det är ju inte ofta. Och Gps:en kan man ju inte lita på för den säger "sväng höger" när det är en tvär högerböj av vägen.
Å jävligt lätt när man klickar i adressen som står på leveranspappret i gpsen å kör, kommer till exakt adress så är själva restaurangen på HELT fel ställe.
Fick prata med nån idiot som inte kunde förklara och han sa att jag skulle skriva in karl johans torg har jag för mig, på gpsen å då skulle jag hitta.
JO TJENA!
Ringde till en av chaufförerna som kör extra/kväll och han försökte förklara, jag körde, men fattade inte att jag skulle UT på den där jävla kajen!
LÄTT å veta att jag ska köra dit när nissarna säger: kör dit man köper biljett till grönalundsfärjan.
Vad är grönalundsfärjan och vart ligger den?
Vart köper man biljetter till en båt jag aldrig hört namnet på och aldrig ens åkt?
Ringde tillbaka till restaurangen och fick prata med en mer resonlig tös som var lugn och förstod mig totalt.
Nej jag skulle ut på kajen, köra på gångväg typ? och under stora vägen, helt jävla sanslöst.
Och när jag var klar så klagar en på att jag är sen, VADÅ SEN? Jag har 2 timmar till på mig, kan ta tillbaka skiten och leverera dem till er en kvart innan jag slutar om det ska vara så.
Nej, men jag var inte alls på bra humör då, det är inte kul när man inte kan lita på gpsen och inte får prata med någon som kan beskriva vägen bra.
Sen hjälpte det inte alls att det var trångt som fan å vända å ett jävla fyllo stod HELA JÄVLA TIDEN ivägen och skulle vifta å "hjälpa" mig...

Aaanej.
Jag kom in vid nio och det var helt klart najs.
Fredagar brukar bli att man kommer in prick kvart i tio eller senare.
Gubbarna hade redan gjort klart typ allt inne på terminaln så vi satt å tjötade, sen kom Danne och vi tjötade ännu mer (=
Jag stannade under skiftbytet och till halv 12 då det kom en lastbil.
Hade lugnt stannat senare än nu om jag orkat gratisjobba :P



Jag ska inte ljuga, det finns 2 snubbar på jobbet som ser riktigt bra ut.
Idag fick jag se den ena civilklädd, oj alltså. Det var inte kul.
När man har pratat med honom så har man ju gjort upp en bild, typ sådär går han nog klädd till vardags. Men det var iiiiiiiiiiiiinte vad jag hade tänkt mig >_<
Om man bara byter ut skorna och kanske ändrar färgen på byxorna så blir det mer som jag tänkt mig.
Men vadå, jag kan ju inte döma någon för att ha sett personen 1 gång.
Jag tror faktiskt att den andra nissen som ser bra ut, ser typ likadan ut civilt som på jobbet, det känns lite så.
Fast än så länge har jag ju blivit grymt förvånad när jag sett alla som jag har sett hittils, civilklädda.

Jag fick lite känsla av att jag inte skulle vela synas in public med den här snubben, så som han klär sig.
Men det är ju bara dumt att tänka så, för vad har jag för rätt att välja vänner utifrån klädstilen? Helt sjukt.
Så jag vägrar ha den känslan.

Varför kan jag inte sova?
Måste ju upp relativt tidigt idag för å hinna pilla på min bil.
Har fått lock för öronen med.
Känner att det är mest flumsnack nu.
Har inget bra dutubklipp på G tyvärr.
Pusshejs.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0