deep thoughts

Jag tänkte ut ett skitbra ämne, hade värsta dialogen och allt, ord efter ord hur jag skulle börja. Jag kände mig riktigt sådär skrivarsugen som jag kände mig ibland på svenskalektionerna och engelskalektionerna, särskilt svenska nationella uppsats i 9onde klass.
Jag är fortfarande enormt stolt över den uppsatsen, det är så grymt tråkigt att jag inte kan få tag i den igen =(
(Kan iofs göra referat från mitt huvud. Men det är inte samma sak...)
Appropå det, uppsatsen i nationella engelska vart också vääääärst.
Inte lika som svenskan, tror fan jag skrev 16 sidor på den svenska och typ 6st på engelska, men ändå.
Har för mig att det blev VG på båda =)
Jag ska ju jämt trassla till allt, så jag skrev om en hjort på engelska, så jag fick bevisa att en hjort - flera hjortar hette one deer - many deer.
En hjort och en vis sköldpadda som tappade bort deras kaninkompis.
-Vilken resa de små vännerna gjorde!
Min fantasi är amazing :):):)
Aja...

Det blir inge deep shittalk.
Helgen har varit underlig och ganska utmattande, jag hade nästan hellre valt att jobba istället :S
Jag börjar bli mer fundersam på om jag verkligen vill ha barn, men det är nog väldigt annorlunda om man bor i hus och har en trädgård att leka i.
Vi har haft ungarna den här helgen, för er som inte hängde med.
Alla bestick och tallrikar har konstant legat smutsiga i disken - OTROLIGT!
Vi har tjockat tårta och godis, busfröna har både ljugit och skvallrat för oss.
Kan ta upp 2 busstreck här.
Ena tjejen äter medicin för epilepsi och tydligen hade den andra tösen smakat på ett av hennes piller och lagt det på byrån i hallen. Det är ju självklart inte bra och de gjorde nog det när jag och D sov, men det såg ut som att hon bara hade sugit lite på tabletten och då behövs nog inte giftcentralen kopplas in...
Andra busstrecket då.
Vi har satt upp frostad plast typ som biltoning på fönstrena, de är inte fastlimmade eller något men ett jääävla jobb att få bort luftbubblor ifall man råkar lyfta på plasten.
Jag stod å kikade ut och såg jättemååånga bubblor, det såg EXAKT ut som att någon hade lyft i ena hörnet och sen satt tillbaka plasten som att inget hade hänt.
Det var ingen av oss vuxna som hade gjort det - frågade ena tjejen som sa att deras kusintjej hade gjort det!
Lite senare viskar den andra tjejen till mig och säger att hon som skyllde på kusinen, hade stått där i fönstret och pillat på morgonen. Det kan jag faktiskt tro eftersom hon är en liten pillermaja som ska fixa å dona överallt.
Men vad elakt att skylla på kusinen!
Det är ju en sak att skylla på sin egen syster, för det vet man ju att de alltid gör.
Menmen, de börjar väl bli så pass stora att de blir den sorts busfrön.

Och jag anser att man måste lära sig själv. Learnng by doing liksom.
Göra sina egna fel menar jag.

Ni aaaaaaaanar inte hur jag längtar till jobbet imorn!
Ska vi slå vad om hur många timmar för tidigt jag kommer vara där? ;)

Idag grillade vi till lunch och det gick skitbra.
3 barn och 3 vuxna fick vi ganska precis i oss 1kg fläskfilé och en mindre fast stor flintastek, säkert strax under 1kg.
Det är lite amazingly mycket kött :O :O :O

Aaaaaaargh, jag komer inte på något bra att skriva om.
Ska försöka komma ihåg att ta kort på hur det ser ut i lägenheten. Har inga bilder från hur det såg ut innan, men det behövs inte.

Pusshejs.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0