research ;D

Har suttit och kollat runt på lite förvaringsmöbler över internet.
Hmm, det blir nog inte så svårt att få daniel att gå med på att ta in de grejer jag vill ha, i lägenheten, bara jag betalar :P
Men det jobbiga blir nog att tvinga honom å kasta ut en massa grejer, som soffan och diverse hyllor. >_<
Å jag vill ju inte göra flytten fööör jobbig för honom som att tvinga han å rensa garderober så att jag får plats med mina kläder, så jag har klurat ut att om vi skaffar en sån här låda under sängen, så kan jag ha mina grejer i den och han får ha kvar sina garderober ifred :)
Och slår två flugor i en smäll å köper sånna här transparenta förvaringsboxar och flyttar mina grejer i, som vi sen kan ha som leklådor till barnen.
Yaay sparar lite träd på att inte köpa flyttkartonger som ändå bara står sen (=

Fast vi 2 har nog liiite olik uppfattning om hur vi tycker att det ska se ut, så vi får helt enkelt ta en massa mått i lägenheten och sen ta en heldag i kungens kurva och kika och pussla. Tror att vi är ganska överens om att möblerna ska va antingen bruna eller svarta iaf.

Idag då.
Först vart jag tvungen att jobba övertid, inte mig emot =)
Sen kände jag att jag aldrig skulle hinna med morgontrafiken plus att vi är tvungna att ta en 2 mil lång omväg till Flygplatsen eftersom kommun har stängt av en bro som gör att vi lätt kan ta en "genväg", alltså "gamla sthlmsvägen" till Flygplatsen, så grymt mycket smidigare, men nejnej, det gick inte.
Så jag tuffade mig hemåt ganska så precis när sista lastbilen hade backat till på terminalen.
Lastade in mina föräldrar och deras bagage i gula faran och for sedan.
Anlände en HEL kvart innan incheckningstiden tog slut. yay.
Gav dem en kram var och jag for iväg ganska snabbt, lilla annso är rädd för lapplisan som stod några hundra meter bort =/
På hemvägen kände jag små klumpar som började bildas i magen. Antingen kan det vara oron över att vara ensam här hemma, eller att jag var hungriiiiiiiiiiiiiiiig!!!
Det är förmiddag, har varit hemma i ca 2 timmar och jag har redan kännt om dörren är låst över 6 gånger... =/

MEN, nu djävlar alltså. Om ni hör mig klaga en enda gång på att tiden går långsamt denna veckan så får ni med glädje slå mig ;)
Det kommer vara så kul, så härligt, gå så snabbt, och vara över lika snabbt.
Wonderful.

Ska fortsätta kika runt lite och sen gå o lägga mig.
Yaaaaaaaaaaay ;D
Pusshejs.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0