Jobb

Får ett sms av han som headhuntade mig på DHL:
Sugen på att jobba lite dagtid i den nya terminalen, ta emot odrägliga chaufförer?
Jag har fått höra att det är enormt mycket kaos där, allting går åt helvete och det kommer ta måååånadeeeer innan det är återställt.
VARFÖR låter det superhärligt, alldeles underbart roligt?
Helt perfekt för mig. Kaos.
Inatt fick jag veta att jag har jobb månaden ut om jag vill det på uppsalaterminalen.
Väcks av honom på förmiddagen och efter lite sms-konversation så spar han en behovsanställningsplats som börjar nästa månad och säger att det behövs mååånga timmar.
Efter en halvtimme-timmes dragande i sängen för min del beslutar jag mig för att gå upp och göra nytta.
Hur lämpligt är det inte, för att en snubbe för "min avdelning" från bemanningsföretaget jag var på intervju hos ringer mig, och berättar hur det står till och vill att jag kommer in och jobbar redan imorgon 8-17, det lät jättespännande men var tvungen att tacka nej efter att jag förklarade att jag jobbar natt inatt. Sista natten sa jag.
Då ber han mig att komma in på måndag för att skriva kontrakt så ska de kunna slussa ut mig på jobb så fort som möjligt :)
Jag hinner precis klä på mig myskläder och sätta mig här vid datorn å starta den så ringer en annan kille från samma ställe och ber mig att börja JOBBA redan på måndag!
Så han vill att jag kommer in imorgon förmiddag och skriver kontrakt samt får arbetskläder. ME LIKE!

Efter lite grubbel och funderingar så inser jag att det kommer bli sjukt jobbigt att flytta nu :P
Helgerna kommer ju bli fulla av flyttochstädochpack. Och jag kommer troligtvis bli tvungen att tacka nej till/sluta jobba på hallen på lördagar, NEEEEEEEEEEJ :(
Men, jag och min pojkvän ska till IKEA redan i helgen (Jonny får bara följa med dit helt enkelt :P)
Och då hoppas jag att vi kommer fram till några lösningar och köper inredning redan då. Istället för om en månad...
För jag behöver SÅ mycket min egna säng om jag ska jobba heltid i Sthlm...

Det kanske var tur att jag vaknade såhär tidigt och bestämde mig för att vara vaken, för nu fick jag ju en massa att göra!
Städa, tvätta, äta mat och handla!

Shit alltså, it's REALLYreally happening!
Hur fan ska jag ha tid med att gå på bio också? :O
Grejen är ju att alla som jag har pratat med på företaget (Arena personal heter det), verkar ju grymt positiva till att jag ska jobba där, både som chaufför och annat inom lager ÄVEN om jag har sagt gång på gång att jag inte hittar, är dock jättevillig till att lära mig hitta ;) Och vad de har sagt, och Peter, han som rekommenderade mig dit, har sagt så är det bra, och man blir inte "utan" jobb länge etc. Så det här känns grymt najs. Hoppas bara att jag kan göra bra ifrån mig!
Så himla synd att jag ska behöva tacka nej till grönsakshallen!

-Har jag nånsin nämnt min räkmacka som jag jämt glider på oavsett vad? =)


Pusshejs!

Kommentarer
Postat av: caroline

Vad kul :) Grattis

2010-03-04 @ 18:05:59
URL: http://carrolinea.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0