(=

Idag har varit en riktigt bra dag.

Vaknade lagom sisådär.
Åt frukost. Fick besök av pojkvännen bror, vi for till zhe garage för att byta hjul på 'brors' bil, jag och pojkvännen kidnappade 'brors' andra bil och körde till citygross å storhandlade, inför helgen.
Det blev snabba ryck eftersom jag började jobba ganska mycket tidigare än min pojkvän, så det vart hem å slita på sig jobbkläderna å sen fara.
Jag var SÅHÄR jättetvungen att tanka innan, å jag stressade upp mig som fan för jag körde fel väg till macken. Menmen.
Hann innan soppatorsk och hann PRECIS i tid till jobbet (:
Fick höra att dagens körningar skulle vara "eldprovet" för mig, åtta jävla stopp. Mwhaha. Jag kände inte igen ett ENDA!
Men det gick uuuuurfiiiiint :)
Näst sista stället var stängt, så jag fick ta tillbaka grejerna in i lastbilen igen.
Och sista stoppet var en hämtning på NK. Ni vet stora shoppinghuset [ENKÅ]?
260liter äppelmust. Right. På en bur det blir cirkus 300kg.
HU RFAN SKULLE JAG FÅ UPP DEN PÅ BILEN FRÅN MARKEN?
Jag var inte säker på hurmycket min lilla lyft fick ta, men jag var så illa tvungen att testa.
Stod konstigt som fan och jag är ju ganska svag, så jag hade ett jävla cå med att få upp buren på lyften.
En snäll taxichaufför kom å hjälpte mig :)))
Tack så hemskt mycket!
Wiiiie.
Å det lät inge vidare när jag tog upp lyften, såg inge vidare ut. MEN inte så pass att något gick sönder. *Phew*
(Jag trodde att jag bara kunde ta 250kg på lyften alltså.)
Å duktig som jag är så försökte jag en gång till på det där stället jag fick ta tillbaka varorna på. Och de hade öppnat =))
Som chaufför så blir man lättad när man får köra ut sakerna, å slippa ta hem å göra en till utkörning till samma ställe.
Mjaja.....

Transportnissarna trodde att jag skulle ta lång tid på mig men jag kom på pricken in till min rast började.
Jag hoppade in på kontoret och skrek: VEM ÄR BÄÄÄST VEM ÄR BÄÄÄÄÄST? Var det där en utmaning?!?!
Transportledaren: Haha, du ska få se på en riktig utmaning imorgon ;) Fast det är jättebra, nu vet vi att vi kan lita på dig, Annso.
...De där orden, lita på mig, det känns dels så sjukt jävla bra, jag är bra. Ännu ett steg till fast jobb. Men å andra sidan, herrejävlar vilken press på mig. Så står jag där och har gjort väääärldens tabbe och alla, på kontoret, på terminalen, chaufförerna, alla ångrar att de ens hälsat på mig.
Jag kommer göra den där tabben, jag lovar.
I've been there, done that.
Iallafall, efter min lunch fanns det inte mycket att köra ut. 2 kollin till en pub och hämta lite grönsaker på hallen.
Jag nallade mig en ekoapelsin (gigantiskt stora och smakar mums!) och fikade med plockarna där en stund å snackade lite skit =)
De söker 3 st fasta plockare på kvällskiftet och många av de jag jobbade med där pushar mig att söka, men jag vet fan inte. Det känns som att jag skulle klara av det jag håller på med nu, bättre.

Har även klickat hem ett vurstinglarm till go-carten nyss.
D har indirekt lovat att han ska installera det åt mig. ;)

Hmmm....
Jag fick en bit kebabpizza av ena truckförarn idag också.
Det var andra kebabpizzan jag har ätit i hela mitt liv. Och det smakade faktiskt OK.
Jag tror dock fortfarande inte att kebab är min grej, men om jag ska ha pizza från det stället kanske jag överväger saken =)
Å jag tror att min mage har kommit ikapp så pass att jag äter "normalkost" nu.



Pusshejs.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0