P-medel

Jag har hittat en sak som är bra med Uppsala.
EN jävla ynka sak.
Det är att på ungdomsmottagningen gick allt skitfort, det var inte ett dugg pinsamt och de kunde göra allt, om annars boka tid åt en och allt så det bara var att dyka upp på rätt plats och tid nånannanstans.

Här, ptja, man kan nog inte bli mer less än jag.
1, Jag gick till ungdomsmottagningen i Alby för att ta ut min stav o få nytt p-medel.
2, De skickade mig till Huddinge sjukhus eftersom de hade ingen befogenhet av å ta ut en p-stav.
3, Hon som tog ut den skickade mig härnäst till hallunda vårdcentral för kommande preventivmedelsrecept.
4, jag ringer dit för jag vill byta tillbaka till p-stav, de har inte heller befogenhet till de å skickar mig till Fittja mödravårdcentral.
5, Fittja mödravårdcentral har fittiga öppettider och dryga sköterskor som tänkte skicka mig till ÄLVSJÖ! Älvsjö för fan, för det var tydligen närmaste barnmorskemottagning som kunde sätta i en ny p-stav åt mig.
6, jag tänkte två steg framåt = hon på Huddinge kunde ju ta ut min stav, då borde hon ju kunna sätta in en ny också. Huddinge är fetmycket närmare än älvsjö och henne har jag träffat innan å känner mig ganska säker med.
Kan ju lägga till en sjua, barnmorskan på Huddinge är typ aldrig där när jag ringer och hon tar fett lång tid på sig att ringa upp, så jag kommer väl inte få en ny stav förrns om en månad eller nåt.
Hoppas att plåstrena räcker i en månad till.......

Till nåt annat, idag var vi fucking awesome på jobbet.
Jag var awesome.
Sjuuukt många som var sjuka och massa lediga nissar.
Jag och den andra tjejen från mitt företag skulle ta hand om hela terminalen ;)
PLUS att vi fick in en sommarjobbare från Ume som vi skulle lära upp, eller rättare sagt jag ;D
"Annso, du blir lärare och överhuvud idag." ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D =D =D =D =D =D =D =D
Han hade jobbat på Servera @ Ume innan, så SÅ svårt var det inte att lära upp honom. Mest mysko rutiner som vi har härnere. Plus att han hade andra arb uppgifter däruppe. Menmen. Han var lättlärd.
Så redan vid lunch fick han ta hand om frysen själv stackarn =)
Sedan när det började köra ihop sig på eftermiddagen kom en kvällskille in lite tidigare och hjälpte oss.
Plus att den tredje damen från mitt företag kom in då med.
Vi klarade oss dunderfiiiint alltså =))
Vad behöver vi gubbarna med ansvar för? ;)
Det var lite körigt på kontoret med, de brukar vara 4 nissar, men de var 2. Jag skulle nästan vela baka en tårta för vi var så jävla bra idag, men jag hoppar nog över den.

Byter ämne igen.
Ingen energidryck idag.
Igår kväll blev det en röd monster, inte för att jag kände att jag behövde den utan för att jag ville smaka.
Skulle nog ha undvikit den och druckit på någon mer lämplig tidpunkt, för inte kunde jag somna.
När min pojkvän gick å la sig började det bli ljust ute och då vart jag pigg av ljuset.
Alarmet stod på ringning 04:35, jag somnade till och kikade på klockan som var ca 03:30 - tänkte YES jag får En timmes sömn iallafall!
Och det fick jag.
Hade ont i nacken när jag vaknade, och har hållit igång å käkat var tredje timme så nu ska jag bara försöka hålla mig vaken tills åtminstone kl 20, då lär jag vara tillbaka i en bra rytm igen.
Plus att jag har kommit igång med träningen för femtioelfte gången igen.
Varannan dag och that's it!
INGA UNDANFLYKTER!
Nu kör jag på sats kungens kurva = Heron city, det är fett nära, precis mittemellan mitt jobb å hem, gratis parkering och jättesoft gym i allmänhet. Både bastu och ångbastu =)

Nu kom killen hem, så jag lär ju slita mig från den här dumburken.
Pusshejs.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0