Kvinna död i lastbilsolycka

http://www.svd.se/stockholm/nyheter/kvinna-dod-i-lastbilsolycka_4935169.svd

Jag körde förbi precis efter att det hänt, när polisen och ambulans hade kommit till platsen.
Det stod endast en polisbil över ena filen, ambulanserna var längre bort.
Så man såg sjukt mycket.
Riktigt skabbigt, alltså kvinnan blev påkörd av en lastbil! Dragbil typ volvo fo12-isch.
Kraftigt paket.
Hon såg inte fräsch ut, vääärsta blodpölen, hudslamsor en bit ifrån kroppen, tillplattade/knäckta ben...
Synen fick mig att tänka till - vad hade hänt om det var jag som körde lastbilen?
Tänk om jag inte är tillräckligt uppmärksam i en ynka millisekund?
Shit vilket jobb att vara chaufför...

Första gången jag har sett en död människa i mitt liv.
Jag kom å tänka på Jennifer, undra hur hon såg ut? Skulle man kunna känna igen henne eller hamnade hon i samma position som kvinnan idag?
Lite illamående blev jag, men det var ju en helt främmande människa.
Arbetskamraterna fick mig på andra tankar...

Vilket jävla liv det blev av att jag ska köra båtsvängen nästa vecka då!
"Hur fan ska du klara av det?!"
"Jag menar, utan att ha åkt med någonting! Alla andra behöver MINST en veckas upplärning!"
Mnja, lite elakt var det kanske att jag fick beskedet igår. Och vi hade inte tid för mig att följa med idag, så imorgon får jag följa med en annan chaufför, vi ska köra några båtar iaf. Och på fredag behövs jag på budbilen, men jag ska kika om inte min skiftkompis kan ta kvällspasset så kan ja följa med.
Aja grejen är ju att jag blir tvungen att börja jobba 9 imorn, så det blir läggdags efter det här.
Och jag fick veta att vi får äta mat på båtarna (=
Fett naaajs!

"Vad händer om jag klarar av det galant? M litar ju på mig, så varför inte?"
En fot till in i fast tjänst ;)

Jag är bäst helt enkelt.
Pusshejs.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0