Brandmän.

Igår gick brandlarmet på jobbet.
Jag funderade lite på min reaktion, men jag gjorde nog inget fel. Ingen av oss gjorde nog något fel.

Min arbetsplats ser ut såhär: en stor terminal där det är kylt tll ca +5 grader. "sluss" in till kontoren med fikarum. Där kan man gå ut i trappuppgången och går man upp en trappa har vi en korridor med fler kontor, omklädningsrum, toaletter och lunchrum.

Jag satt uppe i lunchrummet helt ensam och käkade, innan jag började jobba igår.
Hörde ett tjut, tänkt einte mer på det. Kanske var någon som slog fel kod nånstans eller liknande.
Det tjöt igen, och igen. Jag la igrån mig gafeln och gick ut i korridoren för att kika om det var något där uppe som tjöt.
Jag var helt ensam och det tjöt från något rött som satt högt uppe på väggen. Det stod: evakuera ifall denna lyser eller tjuter, typ, inte ordagrannt men.
Jag luktade och kikade efter rök - INGENTING.
Tog min vattenflaska, lämnade maten och min nyköpta väska, sprang ner till kontoren där nere och sa: hörrni, brandlarmet går däruppe!
Transportledarna följde med mig upp, kikade å luktade precis som jag gjort innan. De sprang in i omklädningsrummet och väckte en snubbe, stackarn!
"Vad skulle brandmännen säga om det ligger en kille och sover här!?!" Haha.....
Sen evakuerade vi stället, stod utanför på parkeringen och jag pratade lite med trucknissarna.
De sa att de hörde ett tjut, men trodde att det var från kylanläggningen (den brukar tjuta när det är för varmt i terminalen), och när transportledarna sprang in och skrek att vi måste evakuera så sprang de ut.
SHIT alltså, vilket bra brandlarm :S
Sen kom brandbilarna, hmm... En bil med rökdykare och en stegbil.
Fett coolt :P
De sprang runt och jag vet inte vad.
Tydligen så hade den kalla luften inifrån blivit kondens/kokat och blivit rök när den träffade den varma luften utifrån vid luckorna.
Det hade liknat brandrök och larmet gick igång.
När brandmännen gav klartecken och alla gick in för att jobba, kikade vi ut och tänkte: PHEW, nu kom regnet!

Sedan på kvällen vid 17-tiden fick jag höra att de hade slut på mjölken på vår packningscentral, där de packar alla ordrar typ.
= vi kommer få ett helvete med att köra fram och tillbaka till Arla för att köra ut till kunder idag.
Är så jävla glad att jag slipper köra ut idag. Kaos, ja!
Men jag ska nog vara lite snäll och komma in till jobbet en stund tidigare och hjälpa till...

Hur intressant det nu är för er å veta.....
Pusshejs.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0