arbetsvllkor

Vem är jag att begära saker?
Jag kan inte begära mer i lön, bättre arbetsvillkor, jag har inget att jämföra med och anser att mitt arbete och lön funkar, det är mer än jag "kräver", alltså ett personligt mål typ...
Jag har fått lära mig att alltid visa framfötterna.
"Om du visar framfötterna så kommer du få jobb där!"
"Om du bara är lite mer initiativtagande så komme rdu få vilket jobb du vill!"
Varför känns det som att mina framfötter har dragit ner mig till helvetet? Mnja, lite att ta i... Men att de har tagit mig ned på djupt vatten kanske?
Jag syftar på de här nedrans båtkörningarna... Har jag nånsin sagt, och varit ärlig när jag sagt det, att det är kul, härligt, soft att köra båtarna?
-Det är ett helvete....
Inte mycket arbetstid, nej. Men när man väl arbetar så ska man ta i 150% och stressa som ett as.
Fortfort.
Varför inte småstressa lite - under hela dagen?
Jag är en av dem som arbetar bättre med en gnutta stress, men för mycket - det klarar jag inte av.

Jag ska köra båtar imorn igen. Men från första gången transportledaren tog upp onsdag den 21 så sa jag att jag kan INTE jobba över/efter min ordinarie arbetstid.
Så jag får köra några båtar, och de har fortfarande inte hittat någon till kvällsbåtarna, synd för er, för ny har jag visat bakfötterna - JAG KAN SÄGA NEJ!
Wohoooooooo!
På jobbet har vi en whiteboardtavla där vi skriver upp vilka som är lediga, vilka som byter pass/områden etc.
Jag kikade och såg någonting med mitt namn - båtar och Fredag, då skulle tydligen jag skippa lillbilen på fredag om en vecka och köra båtarna istället. Det blir precis samma arbetstider som när jag kör lillbilen, bara att jag kör tungt och typ nada istället. (det där najsiga passet, två båtar på en arbetsdag...)

Skrev jag någonting om sist jag körde det passet? I fredags?
Jag hade så jävla tråkigt efter att vi hade ätit på första båten så jag tog en sväng till tatueraren, kirrade tid och hann med en grossisthämtning. Fy fan vad kul det var att trixxa med både växlar och ta ut svängarna i den tunga lastbilen på söder! (skanstull/medis typ) Lastbilen jag körde är ju typ megalång och jag var nära att välta en lyktstolpe med överhänget, men jag tog ett omtag så gick det finfint =)
Fan vad jag älskar att stoppa upp trafiken när jag kör tungt, fan det går ju inte att göra något annat ju ;)
-Skadeglad-

My point was, jag har tackat ja till så många äckliga båtkörningar att det verkar som om de tar för givet att jag tackar ja nästa gång... Faktum är ju att jag älskar å köra lillfjärtlastbilen.
Men, jag har ju faktiskt en ryggrad, så om jag känner att det blir för mycket så kommer jag inte vara seg på att säga nej. Vi har ju fler inhyrda för fan?

Ibland känns det som att jag är tillbaka på högstadiet med skitsnack, snack bakom ryggen, falskspel etc.
Men det är tydligen vanligt på min arbetsplats. Och jag är faktiskt duktig på att, när jag hör skitsnack som bara är onödigt - går jag därifrån för att inte höra.
Jag skvallrar där det behövs, typ när ena skiftet skulle göra ett busstreck för det andra skiftet men jag tyckte att det började gå för långt, så jag skvallrade till EN på skiftet, FYI så funkade busstrecket för resten av personalen.
Plus att skitsnack som jag för vidare - är bara sånt som kan hjälpa oss att utvecklas, tex att den där nissen ställer skiten på fel ställe - vi kan lära honom att ställa skiten på rätt ställe.
Men jag är för obetydlig för att kunna "säga åt" någon, så jag måste skitsnacka vidare, högre upp för att nåt ska hända.
U get my point?
Ibland när man är inne på terminalen och jobbar så känns det som en lekstuga. Därför är det så jävla skönt att göra min grej framför ratten liksom. Ensam. Utan barnrumpor och snack bakom ryggen.

Helvete, jag har nog skrivit lite för mycket.
Av någon outgrundlig (skriver man så?) anledning så fick jag jättemycket energi idag.
Jag borde gå o lägga mig snart så jag får min skönhetssömn inför imorn ;)
Är nervös, därav energin och all hicka jag haft idag............
Pusshejs.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0