Nykterhet

Jag borde gå en kurs i hur man lär sig göra klatschiga rubriker......

Jag ogillar alkoholister.
Ogillar såsom i att de får fan skylla sig själva, jag tänker inte lägga någon energi på att hjälpa dem.
De borde veta mycket väl vad alkoholen gör mot kroppen och är man så jävla feg och inte tar tag i ens problem utan sköljer bort dem med en rusdryck - ptja då är man fan inte värd att bli respekterad, inte av mig iallafall.

Jag är inte nykterist.
Anser att det finns ett mellanting, man behöver inte vara antingen nykterist eller alkoholist.
Däremot så tycker jag att alkohol är grymt bortkastade pengar.
Fast visst vill vi alla ha den där adrenalinkicken? Den där känslan av att man kan släppa allt för ett par minuter?
Då är ju alkohol ett relativt billigt och lagligt alternativ.
Jag jagar adrenalinet. När saker blir för tråkiga, mitt liv blir för rutinmässigt, då vill jag ha de dära endorfinerna som känns så skönt i kroppen. Det brukar funka att ta i lite hårdare på gymmet, men ibland funkar det med alkohol.

Shit, hur mycket dricker jag alkohol nu ? Typ 1 gång i kvartalet? Nja, 2 eller 3 gånger i kvartalet.
Funderade på om jag inte skulle dra ner och bara dricka på nyår, valborg, midsommar och kanske någon kompis födelsedag på hösten.
Varför skulle jag inte klara av det egentligen?
Det är ju inget svårt, jag är nog inte beroende så att jag INTE skulle klara av det.
Den största anledningen till att jag funderade på detta är att spara pengar. Inget som har med etik och moral.

-"Men drick hembränt då!"
...Jo tjena, det är ju jävligt säkert... Och gott... :S Nä, jag har druckit HB 1 gång och gör det aldrig mer.
Har en kompis som blev halvblind pga skiten.

Aaanäe, nu börjar jag jobba snart.
Kommer ju bli grymt kul, inget att göra.
Aja....
Här kommer en lite annnorlunda låt jämte det jag har lagt upp innan :)
Pusshejs.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0