Jobb 2

Fortsättning på gårdagens inlägg.
Glömde nämna en grej om den här satkärringen jag hade som transportledare.
Ni som har C-körkort, ni förstår mig.

När hon gav mig nyckeln till den nya bilen frågade jag om det var digital eller manuell färdskrivare, hon sa att det var den manuella.
Jag frågade om det fanns blad liggandes i bilen, hon börjar rota fram ett till mig ifall att.
När hon ger mig det så frågar hon om jag vet hur man fyller i det.
Ja, säger jag och tar det.
Då pekar hon där man fyller i namnet och säger att man ska skriva efternamnet först, och sen pekar hon på km-linjerna och säger att DÄR ska man fylla i hur långt bilen har gått innan man kör iväg...
Jävla bitch jag sa ju att jag kunde för fan!
När jag går iväg så ropar hon efter mig, Du vet hur man fyller i baksidan också?!
JA FÖR FAN >_<
När jag hade backat till lastbilen och var klar med lastningen, så skulle jag fråga henne om några ändringar, jag kanske fick ett stopp till eller nåt, jag vet inte.
Då står hon o kollar på mig ett par sekunder och säger sedan: Du är ungefär lika kort som mig, du vet att man kan höja och sänka stolen i den lastbilen va?
Jag säger: ja, det vet jag, jag har testat. Men om jag höjer stolen så når jag inte pedalerna. Men jag sitter bra.
Hon säger: Men man kan vicka stolen framåt också!

AAAAAAAARGHHHHHHHHHHH!
Vad tror hon att jag är egentligen? En dum jävla blondin?
Jag har inte haft mitt körkort så länge, så jag BORDE komma ihåg lektionerna om hur man skriver i ett manuellt färdskrivarblad.
Samt, att ställa in stolen är väl alltid det man gör precis innan man kör iväg?
Jag sätter mig ju inte bara på en stol som är helt fucked upp och tror att den inte går att ställa om, och ÄNDÅ kör iväg?

De är 3 transportledare som jobbar var tredje lördag. Hmm, ni förstår.
Och visst är det lite underligt att varannan lördag, alltid när det är den här kärringen som är, då går det åt helvete och jag kommer in skitsent?
Plus att jag jämt har fullt lastad bil när hon är transportledare.....
De två killarna är supermysiga och det är helt klart en fröjd att jobba när de står som transpotledare :)))

Aja...
Det är ju ändå ett jobb så jag får väl försöka stå ut.
Pusshejs.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0