Jobb.

Idag körde jag grönsaker.
Återigen.
Och det var kärringen som var transportledare.
Hon ger mig JÄMT så sjukt mycket stockholmsstopp.
Typ bromma/sundbyberg/solna.
A, där borta. Jag hatar det eftersom det jämt är massa "nya" stopp som jag aldrig har varit på förut. Och så tar det ju sån tiiiiiiiiiiiiiiiiid!!!
Sen var det allmänt kaos idag. Jag fick inte ta min vanliga lastbil, med digital färdskrivare och automatlåda. Så det fick bli en lite lägre, med automatlåda men med en analog färdskrivare. Så jävla svårt att hålla koll på kör- och vilotider då... Menmen...

Fast den lastbilen var liiiite mysig ändå.
Hann inte kolla vad det var för någon men en volvo iallafall. Pfft.
Äldre modell.
Den "pös" med jämna mellanrum, lät precis som att den låg o so och anddades ut tungt. MYSPYS!
Och när man skulle ligga i 90km/h så dampade den lite, om man kom nära 90-sträcket så tog han själv tag i gaspedalen och sänkte farten till 80km/h, DÅ fick man tag i pedalen igen och kunde gasa upp till 90, så man fick ligga i max 88km/h för att den inte skulle dampa :P
Fett jobbigt när jag skulle göra en omkörning eller så =P

Fast för en gångs skull så var det skönt att köra i uppsala. Jag hade 2 stopp i knivsta och sen uppsala, ca 7 stopp.
Trafiken och allting gick superbra.
Så idag var det bara Stockholm som krånglade!

Imorgon blir det 2 timmar matkörning.
Fy fan vad tråkigt.

Har köpt hem lite exotisk frukt och glass till mig och pojkvännen ikväll :)
Han kommer nog inte äta allting, blir nog bara glassen för hans del :P Mer frukt åt mig!

Pusshejs.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0