roliga barn och idag.

Citat, eller, ptja, roliga grejer som ungarna har gjort/sagt i helgen.
7 och 6 år, fyller 8 och 7 om ett par månader.
Inatt vaknade de precis som vanligt fast runt 2-tiden och sprang upp glatt och sa att de skulle kolla på vintergatan på barnkanalen.
De startade tvn och satte sig i soffan.
Jag kike på klockan och sa åt dem att gå o lägga sig för klockan var ju mitt i natten!
Får höra: Näää, vintergatan är på tv!
Jo, tjena, det går inga barnprogram klockan två på natten >_<

Å nyss var vi över till min syster och pojkvän å tjejerna blev lite griniga/trötta.
När vi går ut säger den äldsta att hon inte kommer somna förrens vid 12 inatt.
I bilen säger den yngsta att hon inte tänker sova i bilen.
Efter halva färden har båda slocknat =)
Den ena var sååå trött att hon inte ville borsta tänderna själv heller :P

Idag då.
Körde grönsaker. Superhärliga J stod som transportledare.
Thank god, eller nåt.
Även min chef kom och körde lite lastbil =) Det kändes skönt, att han både känner igen mig och inte HELT dissar mig, typ. (Bemanningsföretag säger väl allt?)
Jag bad om en sexväxlad manuell lastbil. Fick en åttaväxlad RIKTIG lastbil!
Kan ni fatta hur jäääääääääävla skönt det var eller?
Har fan inte kört SCANIA på år och dar, typ.
Dock så fick man ta i somfan för att stänga dörren, och så funkade typ inte ena "spärren" på bakgavellyften, så jag hade ett jävla shå med att lasta av och på alla burarna.. Men det gick =)))
Sen började det med att jag skulle ha 14 stopp. Sänktes snabbt till 12. När jag var färdiglastad så hittae vi ingen nyckel till det sista stoppet i Sthlm, så jag fick lasta av den buren och då var det bara 11 stopp kvar :D
1 i upplands väsby, 1 i knivsta och resten uppsala.
Wonderful eller vad?
Sista stoppet var höglunds catering ute vid skärfälten, man får åka en mindre landsväg för att komma ut dit, tar väl 30-40 min från centrala uppsala med tung lastbil.
Självklart möter jag en gasglad caddy som höll på att hamna i diket xD
(Jag körde inte fortare än 40km/h!)
Jag har gjort några tabbar med de här stoppet innan, typ kommit lite för sent till dem, glömt en låda som låg på en annan bur, eller nåt sånt. Självklart bett om ursäkt för allting och det ska/har inte upprepats.
De började prata om sist, när jag glömde den där sista lådan. Och killen tyckte så synd om mig som fick köra tillbaka, 1 timmes extra körtid bara för att jag glömde.
Men jag sa ju då att det var mitt fel, jag får skylla mig själv.
Aja, han bjöd på kaffe. Och jg sa ganska snabbt att jag helllre ville ha te (artigt alltså). Sen undrade han om jag inte ville ha en matbit (de hade precis käkat lunch), jag såg någon köttbit i sås och sa ganska snabbt nej tack, jag är vegetarian.
Så började vi prata om det (de har ju en restaurang, klart de har erfarenheter om sånt =))
Aja...
Kände att jag stod där länge å länge med mitt te. Det var för varmt.
Sen när jag skulle känna om det hade svalnat lite så råkade jag ta "en för stor sipp", och brände tungan.

Då är min fråga, var det värt att bränna tungan för att vara artig?

Alltså, det kändes oartigt att bara stå där och inte göra någonting med min kopp te, så för att verka artig så smuttade jag på det.

Mjaja.....
När jag kom tillbaka så kom min chef in till hallen samtidigt och parkerade sin lastbil.
Det kändes också skönt, då fick han se att jag kan göra bra ifrån mig å inte alltid komma in sent :P
Då pratade han lite om framtiden för mig och det lät riktigt bra =))
Är ju fortfarande inte helt 100% säkert, för det måste hända lite grejer på bygget innan =P Men han berättade iallafall hans planer för mig.
Då kom jag in med ett jäääääääääkla smajl och log mot gubbarna där inne.
J, transportledaren sa: Nämen hej, aj vad det där leendet såg farligt ut, har det inte gått bra?
Skämtar du eller? Det gick ju skiiiiiiiiiitbra :D

Om någon från DHL läser detta, ni vet de där leendet jag jämt hade på läpparna efter att jag hade lastat min lastbil och kom upp för briefing? SÅ såg det ut :)
Som en kille sa när jag började jobba natt där: Du körde lastbil och var glad varje dag - sen började du jobba natt... (nåt i den stilen)

Och nu sitter jag och min pojkvän som ett par andra nördar vid en dator var.
Jag på den stationära, och han på sin bärbara. En meter ifrån varandra.
Sociala vi är va?
Men det är typ som ett lan, han säger: Åh, coolt! Jag säger: Vadå? Han förklarar.
Nyss efter en lång tystnad sa han: Jävvlar vad du skriver!

Men jag tror att det är läggdags för min del ganska strax.
Pusshejs.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0