Avestacruising

*kopierar direkt från bloggen @Garaget.org*

Då har man sett Avesta från en annan synvinkel.
Och detta är nog första gången jag är i Dalarna på vintern!

Brrrrrrr vad kallt det var!
Va påväg att ta min 240 upp dit, men kände att jag inte ville köra bil i kylan (har ingen värme i bilen) och IFALL att hon skulle gå sönder på vägen, de skulle ente vara kul....
Så jag tog morsans V40 med VÄRME! :D

Det var närmare trettio minus där uppe, fyy satan!
Kunde vara ute i max 10 minuter, sen vart det för kallt.
Jag trodde att vi bara skulle sitta i bilen, så jag tog inte på mig världens bästa skor, och glömde sockorna. Dumt.

Men kul var det. Och totalt spontant.
Vi var 4 tjejer, hälften singlar och hälften upptagna. Vi tänkte att vi håller ihop så ingen kommer bort. Och alla kommer hem :P
Vi hamnade i "likbilen", en snubbe raggade som fan på mig, men när han inte fick napp så var det bäst att hoppa ur bilen när vi fortfarande hade gångavstånd till V40in....
Följde med i cruisingslingan och kände massa ånger för att jag inte tog min volvo iallafall... Den skulle ha passat in så jävla bra däruppe :P Varannan bil var ju 140/240/850 ;)
Sen fick vi tag i en bra vägbeskrivning till "klubblokalen", vi körde dit.
Jag träffade en vän från Rättvik som jag inte har sett på över 4 år.
Helt sjukt vad jag känner folk överallt.
Klockan började bli sent och jag frös som en liten skitunge, vi tog oss ett par burgare på Peppes? Beppes? Hittade lite folk härifrån stan.
Sen tuffade vi oss hemåt.
Halvvägs ungefär, strax efter Sala körde vi om De vi hittade på beppes/peppes.
Stannade och fick över en snubbe till våran bil. Då jäklar blev det röj i veeeförtin :S
Galningarna tog slut på EN LITER jäger och det poppades Magnus Uggla så det skrek om de...

Skjutsade hem snubben, sen börjde det gå utför.
Tös 1 behövde spy, vi stannade varje kilometer ungefär :P
Tös 2, lika full hon, skulle hjälpa tös 1. Jag och tös 3 satt kvar i bilen och vi hörde en massa skrik och någon som sa: Vem är det som ska hjälpa vem egentligen? >_<
Ibland är det så jävla kul att vara nykter :P
Kan berätta att sådär tokfulla brukar ingen av dessa töser bli.
Tös 2 somnade och tös 3 fick hjälpa flickorna hem, så de kom innanför dörrn.

Nu sitter jag här och väntar på att jag ska bli upptinad och trött.

Vart lite grinig för jag insåg att Avesta inte har någon Mc Donalds?
Hur klarar man sig utan donken på en raggarträff?
Gillar inte direkt dem, men en sån burgare hör liksom till på något sett...

Aaahh, nu får det vara slut på pladdret.
Pusshejs.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0