"vem vet mest?"

Det där tv-programmet på tvåan ni vet?
När det inte finns något annat å kolla på på tv så brukar jag kolla på det, för man kanske lär sig något ju?
Det är som jeopardy fast "åt rätt håll", äsch, de ställer frågor, man svarar å har man fel så åker man ut i princip.

En snubbe som typ svarar rätt på ALLA frågor (jävla besserwisser!) Haha, nejrå.
Men så kom det en fråga som löd såhär: Vad för sorts grönsak är en Lollo Rosso?
SMARTASSET VAR TVUNGEN ATT TÄNKA OCH JAG SKREK RÄTT UT DET ÄR EN SALLAD!!!!!!!!!!!
Han trodde att det var ett äpple :D Fast sen sa han att äpple är ju ingen grönsak... Men han fick fel och jag fick rätt ;)
Iofs så var det typ enda frågan i hela programmet som jag kunde :P
MEN ÄNDÅ!

Jag har en thing (kanske inte direkt, men aja) för brustabletter...
Har knaprat c-vitamin och andra vitaminer på brustablett. Men det vart för dyrt i längden och jag glömde bort att ta dem.
Ett tag så knaprade jag Bamyl koffein, typ huvudvärkstablett som var uppiggande :)
Det var när jag insåg att jag hade migrän och gick runt med en vattenflaska med en bamyl brustablett i, typ varje dag i skolan...
Sen gick det över och jag slutade äta dem jämt.
Nu har jag hittat ALVEDON i brustablett. Me likey ;)
Jag har dissat de vanliga alvedon i ett tag och bara köpt sån som smälter i munnen och smakar gott =)
Testade nyss den här och jag trodde att den skulle smaka äckligt, för det stod inget om att den hade någon "smak" typ som de som smälter faktiskt har...
Men det smakade gott, lite citron-aktigt!
Sen köpte jag strepsils uhuuuuuuuuuuuuuuuuhuu med honung och citronsmak, usch, jordgubb är mycket godare...
Och nu ska jag kurera jääääääärnet för att bli frisk!

Insåg i affären att det måste vara jobbigare att bli arbetsskadad av orderplocket på grönsakshallen, än att bli arbetsskadad av att köra lastbil.....
Jag menar, visst lär man sig att alla klagar på trafiken, så en som kör lastbil är ju inte mer annorlunda än en vanlig förare som klagar på trafiken...
Men när man går i affären och  ska handla grönsaker och frukt, MAN ÄR SÅ JÄVLA PETIG på att det ska se bra ut och vara färskt/inte övermoget. Plus att det är såååå mycket dyrare i affären än att handla från jobbet ;)

Shit happens...

Nu ska jag laga lite maaaawt till mig =)
Pusshejs.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0