Snälla kompisar :)

Visste inte riktigt vad jag skulle skriva för rubrik och jag är en sån som måste skriva rubriken före innehållet...
Aja...

Var på en lantisfest nyss, i en bygdegård ett par minuter från en större väg. (55an)
Tog päronens Volvo V40, felhjulsdriven (framhjulsdriven för icke bil-intresserade). Drar mellan 0,8-0,95 l/mil.
Oviktigt vetande.

Kan ju börja med att det kändes så GRYMT JÄVLA HÄRLIGT att få en massa leenden, bra blickar och till å mä en KRAM! Eller två... Vet inte om den andra räknades för att killen typ hängde på mig för han va så full >_<
Aja, av 3 st klasskompisar från tiden på gymnasiet, fordonsinriktningen. Jag visste att typ alla grabbarna egentligen var snälla, de lät mig bara tro att jag var hatad och de ignorerade mig bara för att de skulle verka tuffa i skolan. Men utanför, och över internet så är typ alla egentligen snälla.
Som tidigare skrivet, 2 klasspolare från ettan och 1 från trean var där.

Ska jag tacka gud eller en av deras morsa för att han går mot strömmen, som jag, och skaffar sig något annat än en bakhjulsdriven jävla volvo?
Kan ni tänka er, en fordonsnisse som köper sig en FYRJÄVLAHJULSDRIVEN Toyota corolla!

Min tjejkompis som jag hade med mig i bilen hem somnade på sturt =)
Och den lilla vägen fram till stora vägen var haaaaaaaaal. Och det var mitt på en åker typ och det hade blåst som fan, så att halva vägen var snorhal och den andra delen av vägen var en snövall. (ena sidan som hade blåst till den andra) Ptja, kanske inte en snövall.. Men aja..
Jag kom på den sidan som var hal och bilen jag mötte var på den med snövallen.
Jag saktade ner, inte tillräckligt, och halkade. Han tackade och körde sakta vidare. Jag blinkade hejvillt med blinkers och han stannade.
JAG HADE KÖRT FAST!
Hamnade med hela högerparet i snödrivan och jag kom inte loss.
Visste att jag skulle ha en bogserlina som jag nallat från min gamla 240, men nejnej. Där var bara ett par startkablar som jag hade nallat från 240in.... Fuck alltså.
Han körde iväg hem för att hämta en bogserlina och kom ganska snabbt tillbaka.
(det var alltså min klasskompis som hade köpt en 4hjulsdriven corolla jag mötte.)
Han kom tillbaka, hade visserligen ingen dragkrok men det hade jag. Så vi krokade i linan i hans bogserkrok i bak och vi tutade och körde så kom jag upp!
ENORMT MYCKET TACK FÖR HJÄLPEN OM DU NÅGONSIN SER DETTA!
Och så jävla glad jag var för att det var just DU, och ingen okänd mupp :P

Sen mötte vi en ambulans som var på utryckning och jag jagade som fan för att få tag i någon som var kvar på festen för att kolla ifall någon av dem hade råkat illa ut. Så var det inte. *phew*

Nu är jag hemma, pigg och klockan är halv två på natten. Jag har ställt alarmet på fyrahundra timmar för att jag ska kliva upp, käka en stadig frukost och kurera min förkylning för dagen och sedan strax innan femhundra timmar på dygnet ska jag fara till Ståååkkhååålm och jobba.
I NEED A FUCKING POWERNAP!
Jag kan inte vara vaken hela natten, absolut inte å köra lastbil sen.

Har förresten fått mina tider för nästa vecka och det blir inte lika jobbigt som jag skrev i förrförra inlägget.
Ska bara jobba dubbelt på måndagen och tisdagen. Och fredagen mot lördagen om en vecka.
Najsbajs.
Och jag kommer kunna umgås med min pojkvän på självaste allafuckinghjärtansmuppdag. Cpdag eller nåt. Ovärt att ha en dag tillägnad kärleken.

I need that fucking powernap NOW.
Pusshejs.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0