Nytt jobb! =)

Ojoj, idag har varit grymt slapp. MEN SÅ JÄVLA HÄNDELSERIK!
Eller, jag menar nog mest att de har varit en sån där dag som jag har lärt mig otroligt nytt på. Och det känns FETT najs!

Dagen började med att jag gick upp tidigt och kollade på Smallville, sen vaknade min pojkvän och anslöt sig vid tvtittandet.
Han somnade och jag gick och lagade lite lunch.
Jag KAN INTE laga till sojafärs bra, jag måste inse det nångång! Försökte iallafall göra sphagetti och köttfärssås på det. Blev äckligt, men killen sa att det gick å äta om man hällde på chillisås.... Haha....
Blev en matlåda till mig och en till honom.
Hans bror hade sagt till mig att han skulle fara 13:20 till jobbet och jag skulle få skjuts, så jag gick ut och var på parkeringen 13:20, hans bil stod inte på sin parkering och jag blev orolig >_<
Så jag ringde och han hade bara flyttat den närmare sin lägenhet :P
Trodde ju att han hade glömt bort mig!!!
Vi åkte till jobbet, jag följde efter honom som en svans :P
De va ju ingen där som jag kände igen!
Sen fick jag svansa efter en tjej, Janni. Ascool brud =)
Hon trodde att jag var i samma ålder som henne, då sa jag typ, eh näääe, jag är ett antal år yngre..
Hon sa, jaha vadå? typ nitton eller?
Hon såg gaaanska så chockad ut när jag bekräftade det med en nick :P

Aaaja...
Vi delade på ett par ordrar och hon sprang iväg titt som tätt å lämnade mig ensam =)
Det tyckte jag var asbra, för då kunde jag ju "testa mig själv" och hon kom snabbt tillbaka för att dubbelkolla att jag hade gjort rätt.
Sen fick jag gå och plocka helt själv och hon dubbelkollade bara innan jag plastade burarna :)
Jag kan ju självklart inte allting men jag tror nog att jag kommer få gå helt själv imorgon =P
Å självklart så är alla där otroligt hjälpsamma ifall jag är osäker på någonting!
Det är så GRYMT skönt!
Sen vare väärsta kommunarbetet när de gälde raster, rast tamigfan hela tiden (A)
Näädå, men först en kvart, sen en halvtimme, sen en kvart till. Dela ut de på 8 timmar så blir det inte mycket arbetstid i sträck :P
Jag som börjar bli van med 45 minuters rast ganska tidigt på ett 8-timmarspass...
Jaja...
Jag vet inte riktigt vad som kan vara kul att skriva här mer om det.
Jo, där var väl vissa grejer som man plockade i typ varje order som Potatispåsar och gurka/tomat.
Men sen grejer som babyspenat, fänkål. Jag smakade fänkål för typ första gången!
Haha, det var ingen höjdare :P
Men det är lite skoj att se vad för massa olika knasiga saker som restauranger och kök vill ha =P
Och vi får ju plocka och äta hur mycket vi vill i princip, kanske inte av de dyrare grejerna som frukt och så... Men grönsaker :P Och snubbarna brukar tydligen äta just, sallad till lunch varje dag.
Sure, billigt när jobbet betalar ;) Men fan va enformigt!!!!!!!!!!
Jag ska jobba där veckan ut iallafall :)
Det är väl inte världens bästa lön om man tänker på vad jag kan tjäna istället, om jag hade jobbat natt denna veckan (som jag blev erbjuden).
Men det tjatas ju om att man ska visa framfötterna för att få jobb, och jag har inte gjort det tillräckligt mycket i Uppsala. Så jag tänker visa fossingarna från början här. Och hoppas att jag kommer gå långt (=
Då kan jag ju inte börja med att tacka nej för att jag har ett annat erbjudande som ger några hundringar mer i veckan....
Och det är ju definitivt inte skamlön, nejnej.

Så det här känns ganska bra.
Hoppas att det går bra imorgon med =D

Nu ska ni inte tro att jag är väärsta perfektionisten eller så, för jag gjorde faktiskt 2 ganska stora tabbar idag. Men hon som var min handledare sa att det var lugnt för den här gången.
Det är bara att dubbelkolla en extra gång och fokusera lite mer nästa gång. :)

Tror nog att det är sovtajm nu.
Pusshejs :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0