Less.



Nu är jag så jävla less på den här fittvintern!
De får faaan räcka nu!
Helt plötsligt blev jag faktiskt arg för att det är 10 minusgrader och en halvmeter snö ute.
ARG, ni vet sådär arg så att man vill slå på någonting!
Eller någon :)

Hallåå det är fuckingfebruari nu. Det är dags att smälta lite på marken.

Jag är less på att gå ute och frysa, behöva klä på mig hundra lager kläder.
Less på att halka vid var och annat steg. Less på att behöva köpa nya RAGGSOCKOR som kostar multum varje vecka för att mina skor käkar upp hälarna på dem.
Jag är less på att behöva borsta och skrapa av bilen (bilarna), och behöva sitta och vänta på att imman ska lägga sig inuti bilen.
Vafan, jag vill kunna hoppa in i bilen, starta, och bara köra ivääääääg. (Det finns motorvärmare, säger ni säkert. Men alla bilar har inte sån.)

Om jag ser att det är slask ute när jag går ut så skulle jag bli överlycklig.
Skitsamma om det är slask och jävligt, hellre att man blir blöt än att frysa ihjäl fan!



Jag har alltid sagt att jag aldrig ska tillhöra något "fack", jag är liksom en del av allting!
Men om jag nu måste, verkligen måste sätta mig i något fack så blir det nog raggare.
När jag satt och kollade igenom massa ronny & ragge-klipp så började jag fundera på hur de som inte gillar raggarsluskar tänker, och jag förstår dem.
Fast det är någonting som de inte har upplevt, om de säger att de inte gillar "oss".
Ta gemenskapen på en raggarträff till ex.
Power meet, American Car Show eller Classic Car Week - så jävla mysigt.
Och så jävla lätt det är att ragga :P
Alltså, vill man ha pök eller bara en ny vän så är det ingen större grej än att gå fram till någon och säga: Jag gillar musiken, kan jag sitta här? Typ.
Så jävla lätt.
Och så jävla mysigt.
Alla gillar samma saker, man kan prata med allt och alla, bara man inte hittar någon som är FÖR full :P



Jag funderade en jävla massa igår.
Jag och pojkvännen åkte bil i 14 mil, för att lämna ungarna.
Och eftersom jag satt bredvid så funderade jag en massa.
Usch.
Funderade på att mitt liv är påväg att bli sådär tråkigt igen.
En tatuering, en vecka och sen märks den inte längre. Det var en vecka av uppståndelse. Sen då? Då vart det tråkigt igen, efter en ynka vecka...

Det känns som att jag bara sitter och väntar på att tiden ska gå.
Klockan tickar och jag gör precis som vanligt. Går till jobbet, inget särskilt där, kanske händer lite skit, men vad gör det. Det är en droppe i floden.
Går hem, väntar på att gå till jobbet igen och samma sak om och om igen.
Vad är det jag väntar på?
Bättre tider?
Fyyyyy fan....
Om bara våren och sommaren kom, då skulle jag bli extremt mycket gladare, och vilja göra saker.
Kunna göra saker.
Det går inte att göra ett piss under vintern, man måste vara inomhus hela tiden. För jag vill inte gå ut.

Förstår ni hur jag tänker? Eller skriver jag bara en jävla massa flum?

Jag har ju skaffat nya glasögon, men jag passar så jävla bra i dem att ingen jävel märker att de är nya. Vad är vitsen med att köpa nya då? :S
Jag vill färga håret - svart. Men då har ju mina åtta jävla månader av utsparning (det var 8 mån sen jag färgade håret sist), gått åt helvete. Jag som skulle skaffa min normala hårfärg. 8 månader åt helvete. Nä, jag ska inte färga håret.
Men det hade varit en sån där grej för att skapa händelse i min tillvaro. Vafan?

-Vi kan ju gå på bio!
-Du ska med och åka gocart!
-Vi ska gå på krogen!
-Vi kan ju äta middag tillsammans!
DINGDINGDING! Allting kostar pengar!
Sjukt mycket pengar!

Om jag bara flyttade hemifrån och nånsin fick tråkigt så skulle jag möblera om, måla om, sånna roliga saker.
Det kanske också kostar pengar, men vafan det känns såååååå mer värt att köpa en ny bokhylla istället för att åka 9 minuter gocart....

Eller så fortsätter jag bara med att vänta på bättre tider.
Kan äta lite glass under tiden, för det har vi hemma just nu.
Lyckades hålla den undan för ungarna i helgen ;)

baaaaaaaaaaaaaaaaaaah.
Pusshejs.

Kommentarer
Postat av: marie

vill du göra saker som inte kostar nått ( eller en buss resa eller promenad:P) hör med mig och ammi vi har många tv spels kvällar. kan vara skönt å hänga med vänner ibland utan att göra saker som kostar utan bara att umgås =)=)

2010-02-02 @ 14:43:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0