Jobb och slit.

Jag kan äntligen pusta ut och stoltsera med att jag har sovit från 07 till 15 idag ;D
Massa massa timmar ju :)
Men jag ska ändå till pissjobbshelvetet i fuckingjävlakukuppsala inatt.
Jagvillinte. Jagvilljobbaistockholm.

Det är 2 heeelt olika jobb, på alla möjliga vis. Enda likheten är väl att i grund och botten är det 2 lager.
På det ena samlar jag produkter, på det andra kör jag ut produkter.
MILJÖN OM INGET!
Shit, det är att gå från å jobba i ett slott till en grotta för fan. (Då menar jag att grönsakshallen är slottet och DHL grottan...)
När man går in på terminalen i Ua så ser man det tjocka dammet som flyger runt och man skulle vilja hålla andan en hel arbetsdag för man vill inte veta vad det är man andas in på 8 timmar...
Sen kan vi ju ta upp det här med att vi fick förbud mot att röka inomhus i Sverige, för X antal år sen.
Den regeln gäller tydligen inte på terminalen.

(jag är värsta whinern idag)
Men kolla, jag gillar INTE rök, röklukt, ni vet. Jag får ibland svårt att andas/hosta, ofta torkas mina ögon ut och jämt får jag huvudvärk.
Det är skillnad på att vara utomhus med vänner som röker, för
1; röken försvinner snabbt i den friska luften
2; det gör inget om man går runt med lite huvudvärk bland vänner som får en att skratta och tänka på annat.
Och JOBBAR man och folk röker omkring så
1; Röker försvinner på kanske 3-4 timmar eftersom luften är så skit där inne. Och röken hamnar på allt gods och om man åker igenom där nissarna har stått å rökt så får man det ju i sig.
2; HUR JÄVLA KUL ÄR DET ATT JOBBA OCH HA HUVUDVÄRK?

Nej, det hjälper INTE att stå i porten och "blåsa ut" röken genom ett hål till utsidan. Det hjälper inte heller att gå in i en port och stänga ner den så att en halvmeter är öppen längst ner, röken smiter fortfarande in till kukterminalen.

Ofrivillig passiv rökning.
JAG VILL INTE GÅ DIT OCH JOBBA I DEN ARBETSMILJÖN!

Okej, nu ska jag skriva om roliga saker.
När jag stod och väntade på t-banan för att fara till sthlmsjobbet så tappade en tös sin mobiltelefon och det var precis som med 3310orna, den gick i tusen bitar. En del hamnade ganska nära mig, så jag böjde mig och tog upp den och gav till tösen och hon sa tack :)
Sen när jag väntade på märstapendeln så såg jag en tös kånka och greja med 2 stora väskor och det gick inget vidare för henne. När hon kom loss från dörren så gick hon fram till mig å frågade åt vilket håll spår 3 gick.
Jag pekade åt rätt håll och när hon skulle skynda sig vidare så vickade den ena väskan och jag frågade om jag skulle hjälpa henne, ja tack sa hon och jag tog ena hennes väska och lastade in dem båda i en hiss och sa att hon skulle gå så långt åt ena hållet hon bara kunde. Hon sa tack :)
Hon sa även att hon skulle till uppsala, flytta dit från göteborg. Shit tänkte jag, hon skulle ha stannat i Gbg stackarn.
Värsta sammanträffandet. Men aja.

Nä, nu har jag påbörjat på 3 stycken som jag har raderat vartenda av för att det har varit sådant meningslöst pladder i.
Känns som att det är dags för mig att göra något annat.

Btw, CONGRATS TILL MIG som har dissat smallville varenda dag denna veckan, JAG ÄR INTE BEROENDE ;)
Pusshejs.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0