Jag har ett par gullhöner till +barn =)

Jag kallar dem för +barn (plusbarn) eftersom de inte är mina egna, utan min pojkväns barn.
Riktiiiga gullhöner där :) (töserna blir 7 och 8 år om ett par månader)

Yngsta tjejen, när hon börjar bli trött, eller ledsen så vill hon gärna vara i pappas famn, hihi.
Och "pappa" brukar ofta ligga och slöa i soffan (haha), så då lägger hon sig på sidan på honom och det är jättesött...

Idag, typ nyss för nån timme sen efter att tjejerna hade kollat på första avsnittet av vintergatan så låg JAG för en gångs skull och slöade i soffan, och yngsta kom på att hon ville "busa", alltså att jag skulle vända på henne och kittla henne. Men vi kulle vänta, för andra avsnittet av vintergatan gick ju på tv.
Då la hon sig en stund på MIG sådär som hon brukar ligga på "pappa" =)
Efter en stund så satte hon sig på min mage istället och fjärtade en massa :P
Haha......
När vintergatan väl var slut så höll vi på, och jag "la ner" henne i leksakslådan och det var jättekul tills storasyrran skulle vara med och göra samma sak. Och hon är ju ett antal kg tyngre än lillsyrran och hamnade PÅ henne, så det blev lite skrik å så. Yngsta hittade en typ modern tamagutchi (modern????) Haha, hon blev upptagen med den iallafall och då frågade jag äldsta tjejen om hon ville komma och busa då istället. (Det är sååå mycket lättare när man bara håller på med en i taget!!)
Och shit alltså, att vända ner stora tjejen i lådan var inte lätt, JAG ÄR SVAG!
Men det var jättemysigt =D

Självklart så vill ju tjejerna allra helst mysa och busa med "pappa", så det känns så HIMLA skönt att de också vill busa med mig och jag inte bara är "pappas flickvän", som är hos pappa jämt. Typ.



Jag provade ju ett par nya linser hos min optiker och fick då ett par biobiljetter, de va nån kampanj de hade...
Och så sålde jag ju min bil idag =)
Så jag tänkte bjuda hela familjen på bio, men det blev sent och den vi ville se gick inte så pass sent.
Vi bestämde oss för att gå imorgon istället, och vi fick en extra unge att ta med (tjejernas kusin som är i samma ålder som dem), haha.
Vi ska se Prinsessan och grodan imorgon vid lunch =)))))))

Efter det ska vi lämna dem hos deras mamma och sen på kvällen ska jag och min pojkvän på parmiddag hos hans polare med fruga :)
Jag känner mig så JÄKLA barnslig när jag är med dem, det känns ju som att tjejerna ska prata med varandra och killarna ska prata med varandra på en parmiddag, men jag har ju såå mycket mer gemensamt med de här killarna än med frugan, usch värsta i-landsproblemet :P
Nääämen sen att jag är 8 år yngre än alla 3 gör ju inte saken bättre. Tror t.o.m att frugan är minst 10 år äldre än mig....
Ja alltså det är nog inte så att jag inte står ut, nejnej. Det går nog alltid att hitta på någonting att prata om =)
"Frugan" är väldigt mogen och lätt att kallprata med så :P

Åh, jag ska ju "provjobba" eller bli upplärd som orderplockare på grönsakshallen på måndag, och min chef sa idag att min pojkväns brorsa skulle lära upp mig :P
SHIT VAD PINSAMT!
Och när jag säger det till honom börjar han asgarva och säger typ: Pfft!
Jag tar de som att det inte är nån bra kombo =P
Skulle ju vara roligare om jag gick med någon som jag aldrig har träffat förut, så att jag lär känna någon ny!

Allt spring och lek och bus har gjort ungarna väldigt trötta, så redan nu ligger de och sussar. Fy fan vad skönt (=

Jag känner att jag också vill gå och sussa.... Gick fan upp 4 imorse för att åka kommunalt till jobbet.
It sux.
Och det var fet-läskigt.
Jag har 2 alternativ, antingen åka t-bana och byta till tvärbanan i Liljeholmen, men då måste jag vänta i typ 40 min.
Eller så kan jag åka t-bana till slussen och byta till en annan t-bana till globen och bara behöva vänta typ 15-20min.
Det senaste valde jag. Men att stå och vänta på en tunnelbana vid fem-tiden på en lördagsmorgon (fredagsnatt) är inte det roligaste om man är en söt liten tjej. Massa skabbiga fyllosar och bråkmakare. Som tur var så var där 4-6 ordningsvakter och jag såg till att hålla mig inom synhåll till dem under hela väntetiden.
Hade jag bytt i liljeholmen så hade de nog inte vart några fyllosar, men däremot inga ordningsvakter eller poliser som va ute och traskade. Så då skulle de va ÄNNU läskigare ifall nåt hände :S

Changing subject.
För er som kollar på melodifestivalen, jag brukar ALDRIG göra det förutom om jag vet att det är nån artist/band som jag gillar sen innan som ska vara med, då vill jag ju se dens/deras bidrag... Och så finlerna. (brukar räcka med sammanfattningen/snabbtitten och sen röstningsmomentet :P)
Råkade halv-titta på dagens melodifestival och jag kan säga att jag gillar Linda pritchard grymt mycket!
Lite Beyoncé vs Ruslana (vinnare år 2004).

Äääääsch, nu räcker det med skrivande.
Skulle ju bara skriva det där med tjejerna :S
Aja.
Pusshejs.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0