frustration & vurpa

Idag gjorde jag åårets typ första? och största vurpa!
"halkade snett" på isen när jag skulle gå längs lastbilen till hytten och hamnade på högersidan, försökte ta tag i sidokörningskyddet på lastbilen och fick en blodblåsa på höger ringfinger, blåmärke på underarmen och blåmärke på låret.
Kuuuuuul >_<
När jag hade kämpat som FAN med en 100kg tung bur 20m på en oplogad väg. I hate hat.

Fast jag kände mig grymt, så enormt duktig. Hela dagen hade gått skitbra, allt gått snabbt och trafiken gått bra. Jag kände mig säker helt enkelt.
Var t.o.m klar en timme innan utsatt tid ;) (ska sluta 14 enligt schemat men var klar 13).

Ajo, förutom de 2 sista stoppen, i Sthlm självklart. 1 i Sumpan och 1 i solna.
Parkerade bilar ÖVERALLT och hur JÄVLA dåligt parkerade som helst, så jag var tvungen att stå mitt i vägen på båda ställena och folk vart ju som galna, visste inte vad de skulle göra...
I sumpan var jag tvungen att stå mitt i gatan precis efter en rondell och det vart stopp i rondellen och låååångt bort.
De tutade och skrek att jag var tvungen att flytta på mig, men vad FAN skulle jag göra? Skulle bara tagit längre tid om jag flyttade mig mitt i en leverans.
När jag väl var klar och hoppade in i lastbilen så hörde jag tutandet flera mil bort kändes det som >_<
Vääärsta tut-kören, för lilla mig!
Haha... Men vad skulle jag ha gjort?
Det körde t.o.m en snut förbi och han varken stannade eller gjorde någonting.
A, när jag hade levererat på dessa stoppen och var påväg upp på E4 igen för att köra "hem" till grönsakshallen igen var jag så enormt jävla fucking frustrerad, inte arg, men typ less på allt folk som står ivägen och inte fattar att jag inte kommer in överallt med min jättestora lastbil...
Och det gick bara en liten stund, så fort jag kom upp på E4an och fick tuffa för mig själv i en fil typ tio km under hastighetsbegränsningen en stund så lade sig frustrationen och jag blev som vanligt igen.
WHEEEEEEEEEEEEY INTE LIKA KORT STUBIN LÄNGRE! :D
Ett enormt steg framåt för pansar-pannso!
Och hur stolt var inte jag när jag spatserade in på hallen och kunde säga att det gick jättebra idag? ;)
EN TIMME FÖR TIDIGT!

Fast sen så stannade jag ju kvar och pratade och handlade lite ägg så att jag kom inte iväg förren strax före två :P
Det var så att min pojkvän och hans kompis var i närheten så jag tog gula faran och for dit med äggen i högsta hugg (det var hans kompis som hade beställt äggen ;))
Förtio pix för trettio ägg liksom, från frigående, gotska höns dessutom. Inte ett dugg farligt =))

Nu kollar ja och killen på Lilla kycklingen, GUD VAD JAG ÄLSKAR DEN FILMEN! Och han har aldrig sett den förut ;)
Pusshejs.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0