Framtid.


Jag tycker att denna låt är lite söet :))

Hmm, framtid.
Jag har ju lite småplaner här och där typ som att jag ska ta fler körkort än min farsa ;) Tror att jag dissar DE, men det blir nog taxi, D och CE. Kanske MC när jag ändå håller på och blir gammal (=
Och jag har ju ett hål i min plan för det närmast kommande halvåret/året.
Funderar på om jag ska göra ett karriärsbyte slash omgivningsbyte för en månad eller två under detta uppehåll.
Jag snackade lite om att åka utomlands också, men det ser ut som att jag får åka själv isåfall och det vill jag inte. (vill ju helst åka med min pojkvän och han kan inte ta ledigt... Sen har många av mina vänner inte råd, jag vågar inte fråga för att sedan få ett nej och bli besviken. Därför frågar jag inte från början. Dumt tänk, jag vet, jag ska skärpa mig.)
Men då är ju frågan, vågar jag?
Det är ju klart som korvspad att jag vågar, vad fan tänker jag med egentligen?
Men den här grejen att vara ifrån min pojkvän i en evighet, slänga ut en massa pengar och satsa helhjärtat - och sen kanske jag inte ens gillar det?
Då har jag ju kastat bort multum av mina sparade pengar, som skulle gå till en lägenhet eller ny bil.
Jag är nitton jävla år. Tjugo om fem månader. Varför skulle jag inte kunna ta den chansen?
Alltså jag måste ju inte sitta på en massa pengar, jag kan ju lika gärna sitta på en del pengar sparade och ändå veta att jag kommer klara mig när det krisar. Det är väl trots allt det jag har sparat till, i grund och botten? För att ha när det är kris? En ny bil och lägenhetsgrejer är väl bara motivation till att spara :))

Hörrni, det är nu jag säger emot mig själv ;)
Jag som klagade, igår, på att ingenting spännande hände.
Och nu sitter jag och säger att jag inte vågar ta chansen, risken, att göra något otroligt spännande och händelserikt.

"Du är ju inte riktigt klok" Fick jag höra om mitt förslag. Alltså det lät inte så ordagrannt, men min vän menade så. Sen mumlade han om att han aldrig skulle gjort såhär, som jag vill.
Men det är han det.
I've got a rept' (reputation) to protect!
Folk säger ju att de älskar att jag är spontan och gör precis vad jag vill. Varför kan jag inte göra det nu då?
...För att det är min framtid det handlar om :S
Usch, om jag åker iväg i en månad så är jag rädd att mitt förhållande med pojkvännen kommer brista.
Särskilt nu när det inte är helt 100 på topp :(
Å det kan ju finnas risk att jag behöver vara borta i mer än en månad, för tänk om det är vad jag vill göra? Och klarar av det? Då lär jag ju vilja stanna.
Fan.
Vi har bara pratat om det här ganska flyktigt, som en idé fast inget som kommer utanför våra tankar och det märks på honom att han inte vill att jag far.

Ojoj, förstår ni ens hur jag tänker?
Eller låter det heelt oresonligt?
Hur skulle ni ha gjort?

Jag hade ju inte tänkt mig den här idén/karriärsbytet typ NU, utan sen, om fem-sex år kanske :S
Men ju mer jag erkänner att jag kanske inte kommer få det där heltidsjobbet som jag kommer trivas med, och ju mer jag tänker på idén så låter det mer å mer som ett passande förslag för den här tidpunkten.

Jag tror inte att jag vill avslöja någonting för allmänheten förrns det är officiellt.
För det är ett så pass stort karriärsbyte, och jag är rädd för vad folk ska tycka och tänka. Faktiskt. Det brukar jag inte vara.
Men nu har ju folk börjat vänja sig vid att den där lilla tösen faktiskt kör lastbil.
Å om hon gör ett sådant byte så blir hon som vilken liten tös i mängden som helst.
Det vill jag inte. Fast jag är grymt sugen på att testa, se vad folk egentligen tänker och tycker.
Tycker de att jag passar bättre som det eller chaufför?

Jag kan ju iaf avslöja att om jag väljer att "go for the idea", så kommer jag utan att tveka, färga håret svart.
Det är såå mycket mer "jag", och det vill jag visa isåfall.

Ni som ogillar den här grejen skarpt, som verkligen håller på mig att bli fjärrbilschaufför en gång i framtiden - ni kan vara lugna :) Det är fortfarande mitt drömjobb, och jag SKA bannemig ha de där jävla körkorten. Jag SKA ha min Scania R-580 å köra 25,25m tvärs genom landet!
Det SKA jag om så bara EN ENDASTE gång i hela mitt liv!
Vill bara inte göra det just nu och på ett antal år framåt ;)

Ojoj, nu vart det mycket text.
Det är även dags för mig att sova nu.
Pusshejs.

Kommentarer
Postat av: marie

om du väljer å göra ett karriärs byte kommer du greja det galant! skulle precis som du vara hemlig med vad det är. pga folks komentarer som man inte alltid är sugen på att höra! men ska bli riktigt spännande å se vad du väljer=) å du kommer greja vad du än väöjer att göra

2010-02-02 @ 14:38:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0