Fortsättning....

Det där med 0% skatt... Jag kom ju på att det var första lönen sen årsskiftet och de kanske räknar på att det är enda arbetsgivaren jag har, då får jag ju tjäna 16 000kr skattefritt?
Äsch...
Jag tänker släppa det där och hoppas att det inte ser så värst ut när skattedeklarationen kommer, ååååh kan den inte komma nu?!!!

Till något kul!
Jag har fått en nyckel! Gissa till vad?
Nyckelringen består av ett kort band som är grått och det står VOLVO på, och i andra änden sitter en ring med en grävskopstand!
<3
(En tand som sitter på bröstet på grävskopan till en volvo grävmaskin......)
Och gissa vars nyckeln i andra änden går till?
Min pojkväns lägenhet! ;D

Jag minns så väl när han hade tagit hem nyckelringen och visar upp den för mig och frågar spydigt: vet du vad det här ska föreställa för något? Jag svarar självklart: En tand!
Kommer ihåg att det verkade på honom som att det skulle vara för svårt för mig, men hallååå jag har ju liksom bytt sånna på grävskopor!

Jag brukar ta extranyckeln när jag bor där en längre stund, inte när han och ungarna är hemma en hel helg typ. För när jag åker till jobbet på lördagsmorgnarna så vet jag att ungarna kommer vakna om nån timme och då kan dörren vara upplåst, sen är de troligtvis hemma när jag åker hem från jobbet senare på dagen.
Men nu när jag skulle åka och jag väntade på att han skulle låsa dörren när vi gick så frågade han: Vart har du nyckeln?
Jag svarade: Där inne, jag ska ju åka hem nu ju, då behöver jag väl inte den?
Han svarade: Men ta den, för jag vet ju inte om jag är hemma när du kommer sen! (Och bror behöver den ju inte...)
Wiie =)

Nu har jag ätit så många morötter att det känns som att min hals är en enda stor morot.. Usch...
Tog ju hem färdigskalade morötter från jobbet igår :S Så JÄVLA smidigt att slippa skala dem!
Kanske göra lite middag också.

Jag funderar jättemycket på det här med att börja äta kött igen (jag äter ju bara fisk och fågel i köttväg)
Men jag vet inte hur...
Och så funderar jag på maträtter som är goda. För tanken på att sätta tänderna i en riktig köttbit - känns inte så lockande.
Korvstroganoff, hamburgare och köttfärssås låter ju helt OK. Och lax, och kyckling, och torsk... Fan, det äter jag ju redan :S
Visst, skinka på mackan och KASSLER!
Jag ska SÅÅÅ äta massa kassler när jag börjar äta kött igen! Kassler, tomat, basilika och solrosolja - så JÄVLA mums!
Men andra grejer som schnitzel, köttbullar - det låter inte ett dugg lockande. När jag försöker komma ihåg hur det smakar så känns det faktiskt äckligt...
Det är så lätt att vara demiveg, iallafall när jag ska laga mat åt mig själv. Uteslutningsmetoden brukar jag använda mig av. Kyckling/fisk/grönsaker. That's it. (vegofärs och sånt är i gruppen grönsaker...)
Ska jag börja äta kött så finns det ju massor! Ren, gris, ko, rådjur? Umm.... Köttfärs?
Fan vad jobbigt att välja!

Ta bara korvdisken som exempel.. Det finns SJUKT många korvsorter att välja på! Jag som bara äter fisk/fågel och grönsaker har sojakorv och kycklingkorv att välja på. Smidigt och enkelt.
Ska jag börja äta kött så har jag ju sojakorv, kycklingkorv, hotdogs, gammeldagskorvar, korvar med olika sorters kryddning bl.a att välja på. Jag som har SJUKT svårt att välja saker. Ni vet expressen eller aftonbladet?

Men, det blir nog billigare om jag börjar äta vanligt kött. Köttbullar ÄR billigare än kycklingköttbullar. Köttfärs ÄR billigare än vegofärs.
Grönsaker är billiga :) :) :)
Haha, nej jag ska inte börja med nån grönsaksdiet =P

Nu ska jag koka ihop lite mat.
Pusshejs.


Kommentarer
Postat av: caroline

Det låter ju bra :) Lättare å bjuda dig på mat ju =)

Men jag kan ju rekommendera dig att inte köpa köttbullar ska du äta de gör egna :) så jukt mycke godare.



2010-02-26 @ 16:33:53
URL: http://carrolinea.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0