Ingefära och ninjas

Ninjatrött.
Det är jag det.
Ser både fram emot och inte, en helg @ Uppis.
När D och ungarna ska baka och grejja massor här hemma :(
Han var så jäkla söt när vi var å handlade nyss.
Han fick dra vagnen och när jag letade efter pepparkaksdeg försvann han bort.
Jag funderade, vad finns här i närheten på inköpslistan som han skulle kunna gått till?
Inget i närheten, dock läsk fanns en bit bort.
Rätt gissat, han var påväg till energidryckshyllan :P
Såg ut som ett litet barn som sa "mamma, mamma snälla kan jag fååå?"
Eller som jag sa när jag var liten: "Mamma, vi BEHÖVER det här!"

Jag har fredag idag, blir långhelg för min del.
Lite skönt faktiskt.
Jag har på känn att arbetskamraterna kommer ha det ganska struligt imorn, hoppas att jag har fel!
Begravning imorn.
Jag har fått höra att jag är bra på att känna sympati/empati.
Inte när det gäller döden. Det är en sak som är säker.
När jag själv blir otroligt berörd så fattar jag inte de som kan stå och se så iskalla ut.
Men jag förstår inte folk som blir så över-nånting vid dödsfall. Det är livet, går inte att göra något åt.
Skum känsla. Jag har svårt att hitta rätt ord, men skitsamma.

Jag har fått ingefära-nojja.
Pusshejs.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0