Sömnsvårigheter.

Jag har blivit väckt av vänner som smsar och ringer mitt i natten, och det har jag klagat på i lite över ett år nu.
Varför inte bara stänga av ljudet på mobilen?
Jo för jag har satt jobb före vänner och haft ljudet på för att mina arbetsgivare ska kunna informera mig om mina arbetstider...
Koffein, sötsaker, powernaps och i några fall träningspass har fått mig att vakna till och hålla ut en stund till, för att jag inte har fått sova ordentligt eller blivit väckt.
Jag är less på detta nu.
Jag inser att en jämn mängd av träning, matintag, helt enkelt lite struktur på livet - gör det lättare att sova/somna.
Men när det gäller mig så går allt hand i hand, som ett domino. Om en faktor fuckar så faller alla andra med. Och jag kan inte bara börja med en sak, utan jag måste börja med allt samtidigt. Och det är jobbigt.
Där skyller jag på mitt sämsta immunförsvar som fuckar min träning jämt å ständigt.
Det kommer, det kommer. Nångång.
Jag måste hitta MIN balans här.
Plus att skiftjobbet fuckar en hel del. Det är inte min grej att byta liv varje vecka.

Natten till idag fick mig att känna att något måste ändras. Jag kan inte vänta på att det ska bli dags att försöka igen med mina gamla rutiner.
Det absolut bästa vore väl att jag och min pojkvän flyttade till en större lägenhet/hus där TVn och datorn inte var inom 5 meter från sängen..... Vi har olika sömnbehov och olyckligtvis blir det jag som får ta smällen.
Därför har jag funderat på receptfria naturläkemedel som kan liknas sömnpiller.
Jag har kikat runt en del och många av dessa läkemedel är orofriande, lättar frustration och typ stressfriande.
Det fick mig att börja undre varför jag fortfarande har lite svårt att sova. Kan det vara stress och frustration?
Why not give it a try, liksom...

Fast då är ju frågan om jag har problem att somna eller att sova en hel natt i följd. Det är nog både och.

Jag tycker att det är jättepinsamt att gå till apoteket och fråga. Dels för att det är pinsamt.
Men också för att jag vill inte smitta andra med min fittförkylning.

Jag sjukanmälde mig för första gången på över 5 månader idag.
Med tanke på att mitt jobb är å manövrera ett fordon som väger 2-3 ton så kände jag att det skulle bli riskabelt om jag inte stannade hemma idag.
Se det som en rejäl bakfylla. Det kan funka att köra bil, men är inget man borde göra.
Pusshejs.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0