Fordon och deras ägare.

Bilar har känslor - that's it!
Det är ungefär som i disneyfilmen Cars.

Jag har ägt 3 bilar.
Först primeran, den var najs, hon förstod hur fort jag ville köra och hjälpte mig, med gasen och växlingen.
Sen kände hon att jag var frustrerad när jag praktiserade i Västerås och vi körde av vägen. Alltså hon förstod att jag inte mådde bra och behövde uppmärksamhet, lite omtanke.

Volvon. Jag gav henne nada zipp nothing i kärlek, vad fick jag tillbaka? Jo inte ett skit. En grinig jävla volvo som aldrig ville starta och fick mig å tro att det var jättestora fel när en som gav henne kärlek kunde knäppa med fingrarna så var allt lagat typ.

Hondan. Hon är precis som mig. U name it och jag kan göra en liknelse.
Hon har känt av mitt magont och att jag har varit orolig på sista tiden, då har hon också ont i magen ^^
(varvräknaren hoppar lite som den vill när jag ligger på högavarv med motorn...)
Stunder som jag är ute och kör henne och INTE är orolig/allt känns fine, då är hon också helt fläckfri och allt funkar som vanligt igen.

Ni som inte förstår en bilintresserads tankar - hur kan en bil vara värd så mycket omtanke och pengar?
Detta inlägg kanske får er att ändra inställning.

Jag tror stenhårt på citatet "en bil väljer sin ägare å inte tvärt om" Som har sagts i Herbie - fulltankad och Transformers tror jag...



Jag fick hem min leverans med exotiska frukter och bär igår.
Vid 20-tiden ringde svågern som plockade ihop grejerna, och sa att det jag verkligen ville ha, kunde de inte få fram pga nåt leveransskit i thailand. Tex smulbär och pineberries - de jag hade sett fram emot mest!!!!!
Ptja, fingerlime också men den visste jag att jag inte kunde få redan när jag gjorde beställningen.
SÅ jag bad svågern att plocka ihop lite grejer som vi redan hade hemma som såg och lät mysko ut, SOM GICK ATT ÄTA! Hahahaha....
Tre jättestora lådor blev det. Mumma! Hela kylskåpet är fullt med godsaker och alkohol till imorgon :P
Fast jag känner att några småsaker som kiwi och fikon missades, så jag ska försöka ta mig förbi jobbet och plocka ihop det själv idag.

Imorgon kommer bli awesome (=
Pusshejs.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0