Berusad.

Vad är grejen med att man ska fira något genom att dricka alkohol och bli full?
Vad är det för fel på att ha kul nykter?
Varför måste man bli så redlöst full innan man kan bli social?
Varför tror folk att man bara kan hitta någon partner när man är berusad?
Hur dåligt självförtroende har man egentligen om man bara kan prata med okända männikor när man är berusad?
Face it, du kommer aldrig lyckas i livet om du inte kan prata med en okänd människa. Du blir inte lyckligare över att vara redlöst full regelbundet. Dem du "hookar up" med när du är full är antagligen inget att ha.

Varför denna jävla hysteri med att dricka alkohol?
Hur mycket problem har man egentligen om man känner att man måste bli full -> slappna av -> släppa loss VARJE HELG!? Eller oftare än så?

Och hur svårt är det egentligen att säga nej?
Jag har inga problem med det, så förklara för mig. Hjälp mig att hjälpa andra som inte kan säga nej. Som inte kan stå emot grupptryck.

man måste ha dåligt självförtroende om man låter alkoholen ta över.
Har du aldrig suttit på toaletten, berusad (eller vartsomhelst btw), försökt fokusera på en punkt länge å länge, glömt bort vad du håller på med, det snurrar till i huvudet och man blir illamående.
VARFÖR fortsätter man dricka alkohol efter den här upplevelsen?
Vad är det som händer i kroppen som gör att man inte känner att man inte borde dricka mer alkohol?

Once in a while - känns lugnt. Nångång då och då accepterar jag.
Men varje helg? Två dagar i veckan? 7 dagar i streck en vecka om året?
Sanslöst alltså...

Verkar det som att jag ogillar alkoholmissbruk?
Det här är till er alla som tar alkoholen som ett gömställe.
Jag hoppas att folk kan öppna ögonen och se att alkoholmissbruk är allvarligt.

Hitta ett bättre gömställe för fan, jag har iallafall hittat mitt.
Pusshejs.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0