Uppsala

Jag tänkte att jag skulle vara hurtig och både handla OCH fara å gymma idag innan jobbet.
Men det får bli att gymma en annan dag, för jag hinner inte.
Om jag skulle skyndat mig skulle jag fått en timme på gymmet, och det är ganska lite om jag ska hinna göra allt som jag vill och i min takt.
Så nu har jag lite tid över att spendera med datorn istället :P

Jag ska lämna min bil hemma i helgen, för en gångs skull. Och spara på lite bensin.
Å åka kommunaaaalt istället ;)

T-bana och tvärbana till jobbet, pendeltåg och upptåg för att komma te Uppsala. Sen bussdjävlarna.
Jag är skitsugen på att ta mig överallt i uppsala med cykel!
Då sparar man ännu ett par kronor :)
Jag tycker inte att Sthlm verkar särskilt cykel-vänligt, vi bor lite för långt från mitt jobb för att cykla och affärerna och t-banan/bussen är för nära för att man ska behöva cykla dit....
Det är ju lite tråkigt, för jag är van vid att ta mig exakt överallt med cykel i uppsala på våren å somrarna. Ptja, kunna ta sig överallt iallafall :P Sen är det ju en annan sak om man valde att ta bussen eller bilen istället på senare tid.
Det var iaf fett sköööööönt att cykla till jobbet på mornarna när jag körde åt Björkmans. Och när jag skulle svänga letade man efter blinkersspaken på cykeln på vägen hem :P

Nämnde jag att jag kunde ha varit "ledig" på måndag och tisdag?
Men jag snackade till mig att vara kontorsråtta istället ;)
Våran budbil ska in på service och den kommer inte vara tillgänglig.
Och jag sa att jag  inte ville vara ledig, ville jobba hellre. Då fick det bli kontorsslav (=
Fast jag kom på nu i efterhand att på måndag skulle det vara najs att va ledig, Vara i uppsala och hälsa på en massa.
Men nejnej.
När jag skriver ledg inom situationstecken så menar jag att jag får lön för att gå hemma :) Om det inte vore så att mitt bemanningsföretag kunde sätta ut mig på nåt annat jobb i dessa två dagar.
Men nu fick ju min chef inte heller tag på bemanningsföretaget för att informera om detta, så det fick bli jobba.
Det känns faktiskt lite bra att jag får testa på det ena å det andra så att de vet vad jag går för och KAN hoppa in om det krisar, som nu typ.

Nu måste jag börja packa för helgen.
Pusshejs.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0