Södertäljekörning2

Igår vart det full fart som vanligt.
Blev lite södertälje och lite Nynäshamn.
Fick 25 mil på SEX fjuttiga stopp!
Helt sjukt....
Och lastbilen är helt fuckad. När vi körde på max, alltså det går inte å gasa nå mer, så låg vi tydligen i ca 75 km/h, samma sak enligt färddiagrammet, strecket gick inte högre upp än 75km/h.
När jag körde med gpsen och låg i full makaron så låg vi tydligen i 83km/h :P
Om man hade tur så kom vi upp i 85km/h i nedförsbacke! Inte konstigt att alla, precis ALLA körde om en :(
Kändes så jävla pinsamt när bil å släp körde om en =(
Nynäshamnleveransen fick jag sist på dagen, och jag var tvungen att tanka på ditvägen, jag var i höjd med västerhaninge och insåg att jag inte skulle klara mer än 5 mil på det jag hade kvar, så vart jag smått stressad för att hitta en mack där jag kunde tanka. Hittade en inom 2 mil.
Mitt ute i ingenstans / på landet.
Jag stod på lastbilspumpen, som var nästan samma som vanliga dieseln och 95.
En kärringjävel i en gul skoda skulle PROMPT in och stå där jag stod, hon tutade.
Jag kollade runt på macken, det var snuuuustomt!
Kunde hon inte vända på bilen och ta andra sidan? Eller andra pumpen?
Neej hon stod kvar bakom mig och tutade.
Folk alltså....
Tyvärr så går det inte lika snabbt att tanka en tung lastbil som en personbil.
Sen var det lite strul med tankkorten, som vanligt.
Hahaha....

Så här såg det ut i Nynäshamn där jag lossade:
Karta
Faaaaaan va snyggt va? ;)
Paintskillzzzzz...
Iallafal, jag är de blåa sträcken och pilarna visat hur jag åkte, inte vart nosen är. Men jag körde in för att kika hur det såg ut och sen så backade jag till för att lossa helt enkelt. Jag såg inte rampen för bilen stod ivägen.
Det var på en skola.
När jag var klar så insåg jag att 2 damer hade stått och kollat på mig när jag trixade och de sa: Shit vad duktigt! Varför kan inte du köra här hela tiden istället för den där griniga gubben?!?
Sen frågade jag hur de andra brukar backa till, för jag fick stå i nedförsbacke och det är inte kul att dra upp vagnarna på bilen i den lutningen =/
Då kunde man kört fram där bilen stod och åkt ut på atan efter blommorna sen, och rullat upp burarna för rampen.
XD
Shit happens, nu vet jag det till nästa gång!

Sen blev det en kvarts övertid.
Och fick välja idag om jag skulle jobba 8-17 plus garanterad övertid (ca 20) eller 13-22 som jag skulle ha jobbat hela veckan egentligen.
Jag valde mitt ordinarie pass eftersom jag har tvättid just nu.
Appropå det så är nog ena maskinen klar nu.

Pusshejs.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0