Södertäljekörning

Dagens arbete var ruskigt intressant, fyyy fan.
Blev att slänga ihop mina grejer och köra iväg direkt när jag kom på morgonen.
Hade ju sovmrgon, vart ingen träning. När jag snoozade första gången vid femtiden så kände jag att jag var värd två timmar sömn till. Så fick det bli.
Lastade och tog min skiftkompis med mig för hon skulle hämta lillbilen =)
Sen körde jag iväg till Haninge centrum å levererade.
Det var chill, visste att en polare jobbade där men såg inte till honom, så jag skrev en liten lapp å la på hans bil =)
Sen skulle jag hämta min skiftkompis som var tvungen att lämna tillbaka lillbilen på verkstan =/
Å hon fick ta lunch men inte jag, för jag hade fler grejer att köra ut >_<
Skulle ner i ett trångt mongo-garage.
Tror att min lastbil var nån meter för lång för jag slog i/nuddade väggen 2 ggr och en stolpe en gång. Blev ingenting på lastbilen och lite skrap på stolpen xD
Nådigt fort mitt hjärta dunkade då alltså!
Jag kom in vid halv ett och då var det bannemig dags för lunch!
Sen väntade det flera körningar på mig, där började strulet typ.
Först så hittade jag ingen lucka att backa till i förutom aaaaaaaaplångt bort.
Sen så kom en arbetskollega och sa att jag måste fylla på luft i framhjulet för jag har pyspunka.
Jag hade sett det innan, men när jag kollade igen så var det meeer än innan :O Så jag behövde verkligen fylla på om jag skulle köra ner och tillbaka från Södertälje...
Svängde förbi Statoil innan jag kom upp på E4 och skulle fylla på, ställde mätaren på 7 bar, det lär ju räcka och om inte annat vara för lite, men räcka för att jag ska ta mig ner och tillbaka.
Hörde en liten smäll och trodde att maskinen var klar, det pös ur slangen och jag bråkade lite med den, men sen slutade det pysa och jag trodde att det var klart. Hör att det fortfarande pyser och kollar på däcket - BILEN SÄNKS SAKTA TILL MARKEN!
HELVETE!
Jag stressar upp mig å ringer alla nummer till dem på transportavdelningen för å säga att jag har punka.
Efter ett bra jävla tag kommer en bärgare och han hade svårt å få upp bilen på lyften å jagvetintevad.
Tid tog det iallafall.
Och så jävla pinsamt det var å ringa alla kunder jag skulle köra ut till för å säga att jag var sen eller fråga om de ville ha sina varor imorn istället.....

Sju åkte jag därifrån.

När jag kom hem så kikade jag i kylen och kände att jag var sugen på något, orkade inte laga till nåt alls.
Det fick bli en cider, en jinx =))
Jag kände att jag var värd det efter idag.

Nu får det vara nog.
Pusshejs.

Kommentarer
Postat av: caroline

Ahh vad skoj :)



Jo men absolut de tycker jag. Vi får försöka hitta en helg vi är lediga samtidigt.



Förretsen glömt å fråga hur gick de på barnkalaset, sa dem någonting om barnen?

kram

2010-04-21 @ 20:24:05
URL: http://carrolinea.blogg.se/
Postat av: caroline

Vad tråkigt.. Mne men de var ju bra ändå, hon har sagt nått senare heller.. Men de tror jag iofs inte...

2010-04-21 @ 21:15:07
URL: http://carrolinea.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0