Dödsfall

Dagen började med att jag fick slänga mig i en tung lastbil och lsata å köra iväg, två svängar sen hoppade jag ner i lilla bilen och lastade, körde iväg.
Fick ett samtal som inte var det roligaste.
En i familjen hade gått bort.
(Inte närmsta familjen, men för er som vet - jag kallar henne för familj.)
Först var jag chockad, visste inte alls vad jag skulle göra, tur att jag hade gpsen att köra efter för jag visste inte ens vars jag var påväg...
Sen började jag fundera och tänka och då kom tårarna.
Det var ett helvete att jobba då kan jag säga.
Jag var arg, ledsen, sur, och det skvätte tårar överallt.
Det gick åt helvete helt enkelt.
Jag fick inte tid att äta lunch, kunderna började ringa och fråga efter sina varor, jag ställde mig i Bromma med 2 stopp kvar, ringde dem på transport och sa att jag tänkte ta mig en matbit. Det fick bli hämtsushi. Jag testade svärdfick för första gången - RIKTIGT MUMS!!!
Aja...
Sen ringde min chief på transport och undrade om det hade hänt något, jag förklarade och han ringde till mina resternde kunder och sa att jag var sen pga personliga skäl. Shit vad härligt att ha en förstående chef. Som även vill mitt bästa.
Jag bet ihop och fortsatte jobba.
Ännu mer strul, som vanligt och det gjorde mig mer grinig å fick bita ihop ännu hårdare.
Jag kom in till terminalen och sökte diskret upp danne för att prata lite. (Han som är så lik mig.)
Inte om dagen, mer allmänt för att jag skulle bli på humör igen.
Han avslöjade sig lite och sa: Hur mår du egentligen?
Jag föröskte skämta bort det och sa att jag inte hörde.
Senare när det blev lite lugnare så skulle jag försöka skojbråka och helt plötsligt upptäckte jag att han föröskte ge mig en kram, pinsamt :P
Men ändå skönt.
En stund efteråt berättade jag vad som hänt för honom. Shit vad befriande eller hur man nu ska säga.

Det här är jättesvårt/ledsamt både för mig och min mamma.
S, om jag kunde skulle jag byta plats med dig så du slipper allt elände.

Jag ville inte vara ensam hemma efter jobbet, så jag åkte med min pojkvän till hans garage och umgicks med han å polaren. Pillade lite med min bil också.

Jag hade tänkt skriva om min framtidsdröm, men det får bli en annan dag.

Pusshejs.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0