Lastbilskörning

Idag har jag jobbat. Ve och fasa, jag gick upp FEM imorse. Lyckades snooza EN gång bara. :) :) :)
*grymt stolt*
Fick i mig lite frukost och brummade mig och min bil upp till slakthusområdet, mittemot globen.
Hejjade på lite chaufförer och plockare och transportledare :)
Det var najs. Många hade saknat mig! :D
(Jag har inte jobbat på detta jobb på mer än en månad nu.)
Tagit ledigt pga nattjänsten jag fick i uppsala. Menmen.
Så gryyyyymt härligt!
Fick ett nytt stopp, i Sollentuna. Sen köket på Arlanda, sen var det Uppsala.
Åh sååå naaaajs att dunka radio 107,5 och dansa i lastbilen ;)
Näärå, men jag headbangar/nickar med huvudet i takten, väl mest, inte direkt dansa. Iofs om man har farthållaren i så kan man ju stampa lite i golvet ;P
Och jag fick köra "min" lastbil :)
Volvo med automat <3
Kan ni fatta hur jävla sjukt soft det är att köra lastbil med automatlåda? :D
Särskilt när man tränger sig in i stan där man måste sax-vända och grejja.
Inne i stan så var det lite smått avspärrat, för de är typ adventsmarknad.
Men killarna som stod vid avspärrningen flyttade på grejerna så att jag kunde komma in :)
Och sen log de åt mig som fan, haha, känns som att jag flörtade med dem. DET VAR INTE MENINGEN!

Jag har längtat efter att få köra tung lastbil i en evighet typ. (sen 14 oktober då jag körde det sist?)
Åh, det känns så jävla rätt när jag sitter i hytten, framför ratten, håller koll på trafiken och ser till att jag håller mig inom min fil, läser vägmärken och orienterar mig.

Jag gillar den nya 80km/h-skylten.
1) På vägar där det tidigare har varit 70 får man köra 10km fortare LAGLIGT ;D
2) På vägar där det har kännts osäkert att köra i 90, eftersom det är mycket cyklister och folk som går och så bredvid. Där måste man köra saktare enligt lag :) (det känns mer rätt då)

Hujja, jag borde nog sova ett par timmar inför kvällens bravader ;P
Jag tror att jag ska slå på stort och gå i klackskor faktiskt.
Ni lär höra om kvällen, imorn. :D
Pusshejs.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0