Vinterdepression.

Jag är en sån som egentligen inte kan visa känslor.
Har haft tillitproblem och det har börjat släppa.
Jag har skärpt mig när det gäller pojkvänner/en, och det är bra.
Sen när det gäller vänner - jag är lite avvaktande men samtidigt otroligt öppen.
Jävla mig. Jag kommer bli sårad i slutändan, det vet jag. Det blir alltid så.
Jag hatar mig själv för att jag börjar bli en blödig person när det gäller blödiga filmer. Fan vet varför, jag gillar det inte. Det känns som en så dum sak att grina för en filmjävel. Den är ju inte ens på riktigt!
Men det är väl för att jag tror att jag lever i en film ibland.
När jag står där på löpbandet med den bästa musik som finns i öronen, då tror jag att jag är i en film, mina tankar är berättarrösten och musiken i öronen är bakgrundsmusiken. Sen brukar jag springa så att jag har en spegel framför mig - då ser det ut som att man kollar på sig själv genom tv-rutan.
Och så är det bra för att man kan psyka sig själv att ta i lite hårdare. Vem är bäst på att peppa en än ens arga avbild? "Ta iii då annso" "Men vafan, jag orkar inte, fötterna känns knappt!" "Ge dig annso! Det är bara en liiiten bit kvar, du MÅSTE klara två kilometer till!" "Nä det får räcka med EN kilometer!" "Nu har det gått en km, då är det bara en kvar! Öka hastigheten så är det över fortare!"

Exempel på vad som kan försiggå i mitt huvud när jag står på löpbandet.....

Jag har aldrig gillat vintern. Jag har skärpt mig lite i år, jag kan inte vara lika "dra alla över en å samma kant", som jag brukar. Jag vill ge vintern en chans i år. Men hur jävla mycket snö kom det då? Besviken som fan har jag blivit. Nästan så att jag vill ge upp.
Jag brukar ge upp på vintrarna, det är därför som jag ofta blir tillsammans med en kille då - för att han ska hjälpa mig att få upp hoppet. Hjälpa mig att klara av hela vintern.
Det kan kallas för vinterdepression, men jag har inte fått något sånt utlåtande av en doktor. Så jag kämpar, försöker le så gott det går, skämta så mycket jag kan.
Dölja skiten som gör ont.
Samtidigt som jag försöker att få lite längre stubin. Jag är jävligt duktig faktiskt.
Dock, när stubinen brister, då är det inte kul. Jag ger tydligen dödande blickar till fel människor =/
INTE MENINGEN!
Skitkul att bli kallad för mensbarn eller dum blondin när sånt händer. Blir man ju jävligt mycket gladare av!

Sen är jag smått allergisk mot köld, DET har jag däremot fått sagt av en läkare. Funkar om jag tar allergitabletter. Därför jag nästan jämt klampar runt i sockor och vinterkängor.
Blir inte roligare för att det är kallast på året just på vintern. HAHA. Där var jag rolig....
Tröttheten som knackar på... Får sån sjuk humor när jag är övertrött.
Men så fort jag är klar här ska jag gå ner och glo på barnprogram och käka lite frukost :)
Ska bli så skönt så när föräldrarna sover och jag är ensam med katterna! =)

Jag tror att jag ska kika på när mitt gym öppnar på söndagar och kanske titta förbi där ett par timmar innan jag går och lägger mig. Låter som en bra idé, å få av mig lite tankar som snurrar runt.

Kastar in en bra jävla mysig låt :)
Dock ska det egentligen vara Yanou Radio Edit, för den är bäst :(

PUSSHEJS!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0