rasistiska åsikter.

Vet att vissa kommer hata mig för det här men det skiter jag i. Det är så det är!
När man kollar på te.x blocket så funderar man ju på om det är en seriös säljare. Och då kollar man oftast på stavfel/idiotisk info Typ Om nån skriver att biljäveln har backspeglar och ratt - klart att den har backspeglar och ratt! Är det något speciellt med dem så skriv tex : M3 backspeglar eller sportratt.
Samt namnet. Är det utländskt? Om man ringer, kan snubben/kvinnan föra en normal konversation?
Vissa, som kanske säljer en bil skriver bilens modellnamn som namn istället för sitt riktiga förnamn.

Jag har nyss blivit medlem på massa "byt lägenhet" och "hyr i andrahand"-grejer.
Igår blev jag det. Imorse fick jag ett mejl där någon hade skrivit till mig.
"Murjal" hette snubben (antar att de e ett killnamn), skrev att han hade sett mina uppgifter och ville att jag skulle få "första tjing" på hans lägenhet. Jag kollade på vad han hade att erbjuda, Rum i Spånga. INGET AV DET VILLE JAG HA FÖR FAN!
Han bad mig att berätta vars mitt jobb låg så att han skulle kunna berätta för mig hur långt det var dit från lägenheten.
Jag skrev snällt tillbaka att jag var varken intresserad av en del i en lägenhet eller att bo i Spånga.
Han skriver tillbaka: Snälla svara på min mail istället för här.
(med knapp förstålig svenska.)
Up yours!
Förstod du inte att jag tackade nej lixom? Du har ju tydligen läst det jag skrivit å räcker inte det?

Det fick mig att fundera lite på om det var en skojare. Han vill ha min mail och veta vart jag jobbar. Han har fått reda på mitt namn genom siten.
Å jag har läst så mycket om skojjare nu i julhandeln. Både sånna som lurar folk på gatan och i bilar.
Men man tänker ju jämt: Det händer aldrig mig!
När man står där och har blivit lurad, vad FAN händer då? Vad gör man?
Nejnej, det händer inte mig, jag är förjävla stolt för att erkänna att jag hade fel.
Jag tycker att det verkar skitläskig tatt gå till polisen för en sån sak, vet inte vem man ska prata med eller vad man ska säga.
Nu har det ju faktiskt inte hänt mig, men om det skulle hända.
Scary.

FYI: Det var fucking awsome-härligt att gå o traska på skhlm ensam!
Jag hade H&M, Cubus och en större matkedja som mål.
Ni som har varit där inne, det är skitsvårt att hitta, det är ju fan gångar överallt. Och jämt när man ska gå till en sån där infodator så är de upptagna >_<
Så jag sket i dem och traskade och letade lite själv, på egen hand. Försökte gå i en cirkel så att jag skulle kunna känna igen mig.
HAHA. Kunde ju lagt ut brödsmulor eller nåt ;)
Funderade lite på min ekonomi och bestämde mig för att köpa en BH på rea och en top på rea, till julafton.
Sen blev det en wokmix, färdigkryddad. Och lite smågrejer till julgodis. Samt så köpte jag en t-baneremsa och hela kalaset gick på under trehundra kronor =))

Det finns nog nån som tycker att jag är tokig som bara sparar och sparar och inte gör av med alla pengar jag tjänar. Jag menar, jag jobbar ju som ett as och får lön för det ;)
Men jag har råd att testa mig själv, om jag klarar av att leva sparsamt. Jag tycker att det är så orättvist att vänner till mig får leva på så lite - så varför ska inte jag kunna göra det?
Jag vet att nångång kommer den där, eller de där månaderna som jag kanske inte får lika mycket i lön. Och om jag sitter på en egen lägenhet, lån och bil och är van att "leva i lyx", det säger ju sig självt att det inte går.
Och så sparar jag/lägger undan så mycket det bara går varje månad, så att jag har när jag väl flyttar hemifrån, eller köper min nya fina bil. Ju mer jag sparar desto fortare går det/desto mer kan jag köpa från början.
Jag KAN spara ännu mer genom att skippa alla småköp, åka mer kommunalt istället för bil, dricka mindre alkohol. Men det är den lilla lyxen som jag ger mig själv. NÅNTING borde jag ju fan få för att jag jobbar 7 och 6 dagar i veckan! ;)

Ni fick så många låtar i förra inlägget, så det blir inga nu.
Men kan starkt rekommendera att klicka vidare på gruppen Children Of Bodom, och lyssna mer på dem. De är hårda, fast inte föööör hårt. Och skitbra ;)
Å nu ska jag göra iordning lite maaawt. (Lunch/middag.)
Kan däremot slänga upp en supergammal bild på mig.
litenannsoooe
Jag var så jävla cool så det finns inte.
Pusshejs.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0