Olagliga har vi vart idag.

Först så jobbade jag på 2 jobb på en och samma dag. Tror att jag inte får det enligt papprena, men enligt cheferna så får jag det.
Sen var det 8 timmar i sträck utan rast :(
Jag var så satans jävla hungrig så det finns inte efter det!
Först körde jag lastbil i 3 timmar och sen hämtade jag en truck och truckade resten av tiden. Satte mig i fikarummet och käkade en sån där färdigportion innan jag brummade mig och volvon iväg till S.
Jag ska försöka att inte avslöja vem C är, vem vet, kan ju hamna i trubbel kanske... Och "C" börjar egentligen på något annat.
H*n håller på att övningsköra och har ingen godkänd handledare, och det börjar köra ihop sig till prov och uppkörning. Så jag satte mig med h*n och pluggade lite, sa grejer som kan vara bra att lägga en extra tanke på på provet. Typ regler och termer och shit.  Och försökte förklara hur frågorna är ställda på provet.
Sen vid midnatt tog vi min bil och körde lite lugnt i villaområden. Ja, hur jävla olagligt som helst.
MEN, vi körde jättelugnt. Min bils hastighetsmätare går fel. Så när den står på 50km/h är hastigheten egentligen strax under 40km/h. Och för att inte komplicera det för C så sa vi att h*n skulle gå efter hastighetsmätaren. = det gick superdupersakta.
Jag vet att mitt körkort ryker ifall någon kan bevisa detta, men jag gör gärna vad jag kan för att hjälpa C att få sitt nedrans körkort :P
Jag har faktiskt lite lättare för att plugga och träna, så ifall jag loosar körkorten så tror jag att jag klarar av å beta av skiten direkt igen.

Nä, fan vad skönt det är att jämt ha något att göra. Det är lite bra med att pendla faktiskt. Finns ingen tid över att döda typ.
Jag hatar att sätta mig vid datorn när man har lite tid över, och sen fastnar man och det man hade planerat att göra är lixom försummat.
Samma sak gäller datorn.

Helgen! Just det!
Alltså, det finns inte så värst mycket att säga.
En helg i tomma intet lixom.
En helg som var en bra helg att vara fyllechaffis.
De jag skjutsade runt var inte så pass fulla så de var odrägliga. Och det var trevligt att prata med andra chaufförer som man inte träffat på ett tag :)
FYI: jag har hicka.
Och jag är jättesugen på att bli full. Ta en paus i jobbandet. MEN jag jobbar ju med att köra lastbil och truck, kanske inte så bra att vara bakis/fortfarande full när jag kör sånt.
Jag är ju så jävla liten och vad jag vet så går inte alkoholen ut ur min kropp riktigt så fort som jag vill. Jag borde ha en hel helg ledig för att supa rejält. Typ dricka alkohol på fredagen, vara full-dagen-efter på lördagen och bakis på söndagen. Då kan jag egentligen jobba på måndagen igen :)
Men så full har jag inte blivit på ett bra tag. (Oops, halloween var nog sist ;P)

Och vad gör jag uppe nu?
Jo jag väntar på:
1) jag ska bli trött.
2) tvätten med bl.a mina arbetskläder och de enda underkläderna förutom badkläder (som jag har på mig) ska bli rent som jag har här hemma hos mamma och pappa. Så att jag kan slänga in skiten i torktumlaren och gå o lägga mig...

Jag vill flytta hemifrån så grymt gärna :(
Usch, jag får sån ångest över det där!
Typ:
1) jag kan ju flytta hem till pojkvännen, men det är 9 mil ifrån polarna och med jobbet jag har där tjänar jag typ 2-3 tusen efter skatt i månaden. Det är fan inte mycket.
2) jag tjänar inte tillräckligt, eller, jag har en sån ostadig ekonomi att jag aldrig skulle klara av att bo i egen lägenhet i uppsala. Jag VÄGRAR gå så långt att ta lån innan jag har ett fast jobb! Även låna större summor av vänner/familj!
3) jag kan bo kvar hemma hos mina föräldrar och spara måååånga pengar.

Men ändå, jag vill ta den där risken med nummer två. Bara för att bevisa att jag klarar mig själv. Typ.
Nån som känner igen sig?

FYI: HICKAN ÄR ÖVER! :D
Jag tror att tvätten är klar också. Ska nog kila iväg och fixa det.
Pusshejs :)

Kommentarer
Postat av: caroline

Du jag gjorde samma sak, men jag övningskörde innan jag hade fått mitt tillstånd :P Men bara man är på vägar där ingen annan är eller det finns en risk att polisen är.



Du ska vi gå ut å ta en öl efteråt nästa lördag?

Du får se till att söka jobb här nere det finns massor med truckjobb har jag sätt tänkte att jag skulle skicka över lite länkar till dig



kramar

2009-12-01 @ 10:50:54
URL: http://carrolinea.blogg.se/
Postat av: marie

jo du lär ta å supa till snart! =) wieee

2009-12-01 @ 19:57:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0